SPORTURI / AUTO

”Circ” și scântei. Formula 1 începe weekend-ul acesta în Australia!

Așteptarea a luat sfârșit! Noua eră din Formula 1 va începe weekend-ul acesta la Melbourne, în Australia. Cursa va putea fi urmărită duminică, 26 martie, începând cu ora 08:00 (ora României), în direct pe Dolce Sport 1.

Cele mai citite

Zece echipe se luptă pentru supremația „Marelui Circ”. Federația Internațională de Automobilism a dat asigurări că noile monoposturi vor fi cu cinci secunde mai rapide decât mașinile din sezonul precedent! Există șanse să vedem mai multe accidente ca niciodată, întrucât „sporul” de viteză a făcut din aceste mașini adevărate bestii! Monoposturile sunt mult mai greu de controlat, piloții având un rol mult mai important ca sezoanele trecute. După cele opt zile de antrenamente de pe circuitul din Barcelona, se pare că diferențele între echipe sunt mult mai mici ca în ultimii trei ani, când Mercedes a dominat autoritar. Ferrari a fost cea mai rapidă mașină în pre-sezon, fiind urmată îndeaproape de Mercedes. Red Bull și Williams arată și ele promițător! Singurul monopost modest este McLaren, care și-ar putea schimba motoarele Honda cu cele Mercedes în plin sezon!

Schimbări majore de nivel tehnic și de regulament

Inginerii au efectuat schimbări majore la monoposturi. Acestea sunt mai late, la fel ca și pneurile, care au devenit cu 25% mai late ceea ce va oferi mai multă apăsare aerodinamică. Astfel, mașinile vor deveni mult mai rapide, atât în linie dreaptă cât și în viraje. Totodată, monoposturile vor deveni și mai greu de stăpânit. „E mult mai greu de condus. Este foarte rapidă în viraje. Forța pe care o simți în corp și în gât este mult mai mare. Când am coborât din mașină am avut vânătăi!”, a declarat Lewis Hamilton despre noile monoposturi. FIA ne transmite să ne așteptăm la tururi de pistă cu cinci secunde mai rapide ca în sezonul precedent! Noile ajustări au crescut greutatea mașinile de la 702 kilograme la 722. Eleroanele au crescut și ele în dimensiuni: cel din spate, de la 1800mm la 2000mm, iar cel din față a crescut la 1800mm de la 1650mm.

Regulile referitoare la motoare au fost și ele schimbate. Acum, dacă un pilot schimbă motorul într-un weekend, va fi suspus unor retrogradări pe grila de start. Mai mult de atât, piesele care au fost folosite la cursa din Australia, spre exemplu, vor trebui folosite și la următoarea cursă. A fost redusă și diferența dintre viteza maximă pe care o ating monoposturile. Dacă în sezonul precedent, Ferrari era cu 45 km/h mai rapidă ca Sauber, acum diferența este mult mai mică, mașinile fiind mult mai echilibrate. Monoposturile vor primi cu 5% mai mult combustibil ca în sezonul trecut, mai exact, 105 litri.

Componența echipelor

Ferrari: 5. Sebastian Vettel (Germania), 7. Kimi Raikkonen (Finlanda);
Sahara Force India: 11. Sergio Perez (Mexic), 31. Esteban Ocon (Franța);
Haas: 8. Romain Grosjean (Franța), 20. Kevin Magnussen (Danemarca);
McLaren Honda: 2. Stoffel Vandoorne (Belgia), 14. Fernando Alonso (Spania);
Mercedes AMG Petronas: 44. Lewis Hamilton (Marea Britanie), 77. Valterri Bottas (Finlanda);
Red Bull: 3. Daniel Ricciardo (Australia), 33. Max Verstappen (Olanda);
Renault: 27. Nico Hulkenberg (Germania), 30. Jolyon Palmer (Marea Britanie);
Sauber: 9. Marcus Ericsson (Suedia), 94. Pascal Wehrlein (Germania);
Scuderia Toro Rosso: 26. Daniil Kvyat (Rusia), 55. Carlos Sainz Jr (Spania);
Williams Martini: 18. Lance Stroll (Canada), 19. Felipe Massa (Brazilia).
* Numărul de concurs nu mai reprezintă pozițiile pe care au terminat piloții în sezonul trecut, ci doar preferințele acestora

Calendarul noului sezon

Față de anul trecut, Marele Premiul al Europei a fost înlocuit de cursa stradală de la Baku și i se va spune MP al Azerbaidjanului. Cursa din Germania a fost exclusă din calendar, așa că vom avea doar 20 de mari Premii în acest sezon. Startul noii stagiuni va fi dat în Australia, la Melbourne, în timp ce ultima cursă va avea loc în noiembrie, la Abu Dhabi.
26 martie – Marele Premiu al Australiei (Melbourne)
9 aprilie – Marele Premiu al Chinei (Shanghai)
16 aprilie – Marele Premiu al la Bahrainului (Sakhir)
30 aprilie – Marele Premiu al Rusiei (Soci)
14 mai – Marele Premiu al Spaniei (Barcelona)
28 mai – Marele Premiu al Statului Monaco (Monte Carlo)
11 iunie – Marele Premiu al Canadei (Montreal)
25 iunie – Marele Premiu al Azerbaidjanului (Baku)
9 iulie – Marele Premiu al Austriei (Spielberg)
16 iulie – Marele Premiu al Marii Britanii (Silverstone)
30 iulie – Marele Premiu al Ungariei (Budapesta)
27 august – Marele Premiu al Belgiei (Spa-Francorchamps)
3 septembrie – Marele Premiu al Italiei (Monza)
17 septembrie – Marele Premiu al Statului Singapore (Singapore)
1 octombrie – Marele Premiu al Malaeziei (Kuala Lumpur)
8 octombrie – Marele Premiu al Japoniei (Suzuka)
22 octombrie – Marele Premiu al SUA (Austin)
29 octombrie – Marele Premiu al Mexicului (Mexico City)
12 noiembrie – Marele Premiu al Braziliei (Sao Paolo)
26 noiembrie – Marele Premiu al EAU (Abu Dhabi)

150 de milioane de euro costă drepturile de televizare ale unui singur sezon de Formula 1. În România, Dolce Sport și Digi Sport vor transmite cursele de anul acesta

Surpriză! Ferrari, principala favorită la câștigarea titului

Lewis Hamilton deja a nominalizat scuderria italiană drept principala favorită la câștigarea titlului în 2017. Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen au fost cei mai rapizi în cele opt zile de teste de la Barcelona. Mulți suspectează că Ferrari este mult mai rapidă, precizând că piloții au luat piciorul de pe accelerație în unele momente ca să nu dezvăluie adevărata putere a monopostului SF70H. „Suntem foarte optimiști, însă până la finalul sezonului se pot întâmpla multe. Credem că ne-am învățat lecția din sezoanele precedente. Echipa a făcut o treabă excelentă în iarnă”, a declarat Kimi Raikkonen. Sebastian Vettel este ceva mai optimist: „Din punctul de vedere al pilotului, mașina este mai bună din toate la toate capitolele. Frânezi mult mai bine, iei virajele cu o viteză mult mai ridicată ca în anii precedenți. Schimbările astea sunt ca o aspirină, au reparat toate problemele noastre”, a spus Vettel.

Italienii, peste campionii mondiali!

Ferrari a demonstrat pe parcursul celor două sesiuni de teste din această iarnă că poate reprezenta o amenințare reală la supremația Mercedes din ultimii ani, iar ultima zi de evaluare de la Barcelona oferă și cel mai bun exemplu în acest sens. Kimi Raikkonen a stabilit cu noul monopost SF70H, pe pneuri supersoft, cel mai bun timp al iernii, după ce a fost cronometrat cu 1:18.634, devenind astfel și singurul pilot care a coborât sub pragul de 1:19.000. Cu o zi înainte, colegul său Sebastian Vettel stabilea cel mai bun timp. Red Bull Racing a ocupat locul 2 prin Max Verstappen, care s-a aflat însă la 8 zecimi de secundă în spate cu aceeași compoziție de pneuri, în timp ce Carlos Sainz a completat podiumul pentru Toro Rosso cu cauciucuri ultrasoft. Mercedes nu a ieșit nici de această dată în evidență, iar Valtteri Bottas (pneuri supersoft) și Lewis Hamilton (ultrasoft) au ocupat în cele din urmă locurile 4 și 5.

McLaren suferă

Uzina britanică analizează posibilitatea de a renunţa la motoarele Honda chiar în timpul sezonului 2017! Lucru ce s-a văzut rar de-a lungul istoriei Formulei 1. Conform presei din Marea Britanie, McLaren a iniţiat o serie de negocieri cu Mercedes, principala ipoteză fiind că ar putea folosi motoarele pe care germanii ar fi trebuit să le ofere echipei Manor, cea care s-a retras din competiţie din motive financiare. Mecanicii de la Honda au dat-o rău în bară! Aceștia le-au furnizat celor de la McLaren un motor cu mari probleme, mai ales de natură electrică. McLaren este printre cele mai slabe echipe după testele din iarnă, problemele tehnice fiind prezente la fiecare ședință de antrenamente.

Primul an fără Bernie!

Bernie Ecclestone s-a îmbogățit după ce a vândut Formula 1 în luna septembrie a anului 2016! Britanicul a bătut palma cu compania americană Liberty Media și a primit 7,6 miliarde de euro. „Voi face ceea ce am făcut mereu. Eu voi fi cel care va decide rolul pe care îl voi juca”, declara Ecclestone imediat după ce a bătut palma cu americanii. S-a înșelat amarnic: noii șefi ai Formulei 1 i-au făcut vânt fără nicio remușcare „părintelui” Formulei 1. Compania americană Liberty Media i-a promis un post de CEO lui Ecclestone în momentul vânzării, dar la câteva zile după ce a fost oficializată tranzacția locul său a fost luat de Chase Carey, vicepreședinte la una dintre cele mai tari case de producție de la Hollywood, 21st Century Fox.

Cotele la câștigarea titlului de campion mondial
Lewis Hamilton 2,00
Sebastian Vettel 4,50
Valtteri Bottas 6,00
Max Verstappen 9,00
Daniel Ricciardo 10,00
Kimi Raikkonen 11,00
Felipe Massa 201
Fernando Alonso 251
Carlos Sainz 751
Nico Hulkenberg 1001
Jolyon Palmaer 1001
Esteban Ocon 1001
Sergio Perez 1001
Kevin Magnussen 1001
Daniil Kvyat 1001
Pascal Wehrlein 1001
Marcus Ericsson 1001
Stoffel Vandoorne 1001

0,7 secunde este diferența între Ferrari și Mercedes după cele opt zile de antrenamente din Barcelona, scudderia italiană fiind mai rapidă!

Nu rata

3,336 de secunde este difrența între cel mai bun timp din 2016, stabilit de Hamilton la Barcelona, și cel stabilit de Raikkonen în 2017! Evident, în favoarea pilotului de la Ferrari

LIBERTATEA.RO
SPYNEWS.RO
WOWBIZ.RO
Articole similare
Buna Ziua Iasi
A1.RO
SUPERTARI.RO
ZIARULRING.RO
Adaugă un comentariu