News

GALERIE FOTO. Legendara maşină ARO ar putea renaşte. Cum arată prototipul construit de un grup de studenţi

Mai mulţi studenţi de la Universitatea Tehnică din Iaşi au realizat o versiune modernă a celebrului vehicul de teren ARO. Cu bani din burse şi de la părinţi au reuşit, muncind zi şi noapte,...
06.10.2015 | 17:02

Mai mulţi studenţi de la Universitatea Tehnică din Iaşi au realizat o versiune modernă a celebrului vehicul de teren ARO. Cu bani din burse şi de la părinţi au reuşit, muncind zi şi noapte, să construiască un prototip pe care şi-ar dori să îl vadă introdus de industria de profil în producţia de serie. (CLICK SUS PE GALERIA FOTO PENTRU A VEDEA IMAGINILE)

Studenţii au început să lucreze în urmă cu doi ani la noua versiune a ARO, pe care l-au denumit în final iARO Camarad.

“Am plecat de la un ARO, ultimul care a ieşit pe poarta întreprinderii dotat cu motor Toyota. Am încercat să-l updatăm şi să-i facem un nou design. Şi am ajuns la acest model 100% realizat de noi de la zero”, povesteşte unul dintre studenţi, citat de digi24.ro.

Unul dintre studenţi care a lucrat încă de la început la proiect a povestit că de la vechiul ARO au păstrat doar structura de bază şi motorul.

„Am găsit un ARO cu şasiu lung, a fost varianta de 5 locuri cu ladă în spate pe care l-am dezechipat. Am început să modelăm restul caroseriei. Am trecut la piese gata făcute pe care le-am modificat. A trebuit să improvizăm”, a declarat prof.univ. Adrian Sachelarie, prodecan UTI Iaşi.

„Am muncit de la începutul proiectului la această maşină. Am lucrat la motor. Când l-am achiziţionat ni s-a spus că e într-o stare foarte bună că are puţini kilometri. Am încercat să-l pornesc şi n-a pornit”, a spus studentul Andrei Bogdan Levărdă, care a lucrat la proiect.

Din cei 40 de studenţi care au început să lucreze la proiectul iARO Camarad, în final au rămas doar opt care au prezentat maşina la examenul de licenţă. În total prototipul a costat peste 30.000 de euro, iar realizată în serie maşina ar costa între 15.000 şi 20.000 de euro.

Autovehiculul Aro a fost construit între 1957 şi 2000 la Câmpulung-Muscel, maşinile de teren fiind exportate în 110 ţări. În 2003, fabrica Aro s-a închis.

Studenţii îşi doresc ca iARO să fie produsă în serie. Au nevoie doar de un investitor.

Maşina poate fi admirată până pe 11 octombrie la Romaero, Salonul Auto Bucureşti.

Sursă: www.gandul.info