Drumul direct de la Sibiu până la Vama Nădlac rămâne în continuare un vis, după ce Compania Națională a Autostrăzilor și Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractul cu constructorul pentru lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva. Lotul trebuia dat în folosință publicului de două săptămâni, dar cei 21 de kilometri au rămas interziși după ce Ministerul Transporturilor nu a luat în recepție lotul, în urma unui conflict avut cu Comsa, constructorul spaniol al lotului.
Totul a pornit când Compania Națională a cerut constructorului de la Comsa să accepte mărirea garanției lucrărilor de la 4 la 10 ani, lucru care pentru profesioniștii din domeniu a fost foarte greu de acceptat. Totodată, cei de la Asociația Pro Infrastructura susțin că statul român riscă să piardă definitiv și garanția de patru ani, iar lotul 3 să fie blocat în numeroase procese în urma căruia constructorul ar putea câștigat daune de zeci de milioane de euro din partea statului român.
Interesant este că CNAIR nu a acceptat recepția lotului 3 după observațiile consultantului, Asocierea Hill International – Proiect Consulting SRL, care a observant că existau anumite neconformități. De asemenea, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat pe 15 august că spaniolii au primit termen de zece zile pentru a remedia o parte din probleme, dar a recunoscut că tronsonul ar fi putut fi deschis traficului iar problemele rezolvate pe parcurs.
Interesant este că după ce au dat în folosință lotul 4 al Lugoj – Deva, cei de la CNAIR au preluat și nodul Ilia prin care să se facă ieșirea de pe autostradă. Nodul a fost preluat prin proces verbal de către cei de la Transporturi, fără să țină cont că acesta face parte din lotul 3, cel pe care nu l-au luat în recepție. De asemenea, Comsa a acuzat ministerul Transporturilor și de faptul că ar avea o datorie de aproape 100 de milioane de lei pentru lucrările efectuate, arată hotnews.