Sporturi

Hamilton a cîştigat în Australia. Doar 11 maşini au terminat!

Final de cursă! Lewis Hamilton (Mercedes), campionul mondial en titre, a cîştigat Marele Premiu de Formula 1 al Australiei, iar interviul cu Hamilton de pe podium a fost făcut de  Arnold...
15.03.2015 | 22:59
Hamilton a cistigat in Australia Doar 11 masini au terminat
ADVERTISEMENT

Final de cursă! Lewis Hamilton (Mercedes), campionul mondial en titre, a cîştigat Marele Premiu de Formula 1 al Australiei, iar interviul cu Hamilton de pe podium a fost făcut de  Arnold Schwarzenegger.

Britanicul a fost urmat de colegul său, germanul Nico Rosberg, şi de un alt german, Sebastian Vettel, de la Ferrari. 

ADVERTISEMENT

Pe locul 4 s-a clasat brazilianul Felipe Massa de la Williams, iar conaţionalul său, Felipe Nasr, de la Sauber, debutant în Marele Circ, a fost al cincilea. Australianul Daniel Ricciardo (Red Bull) a trecut linia de sosire pe locul şase, înaintea germanului Nico Hulkenberg (Force India), clasat al şaptelea.

Pe locurile 8-10 s-au situat suedezul Marcus Ericsson (Sauber), spaniolul Carlos Sainz jr. (Toro Rosso), de asemenea debutant, şi mexicanul Sergio Perez (Force India).

ADVERTISEMENT

Britanicul Jenson Button (McLaren-Honda) a fost ultimul pilot care a terminat MP al Australiei, o cursă ce s-a desfăşurat cu numai cu 17 piloţi pe grilă. Echipa Manor nu a putut lua startul pe circuitul din Albert Park, în timp ce finlandezul Valtteri Bottas (Williams) a acuzat dureri la spate şi a fost spitalizat sîmbătă.

ham

CALENDAR

20 de curse în 2015

13-15 martie: Marele Premiu al Australiei (Melbourne)
27-29 martie: Marele Premiu al Malaeziei (Kuala Lumpur)
10-12 aprilie: Marele Premiu al Chinei (Shanghai)
17-19 aprilie: Marele Premiu al statului Bahrain (Sakhir)
8-10 mai: Marele Premiu al Spaniei (Catalunya)
22-24 mai: Marele Premiu al Principatului Monaco (Monte Carlo)
5-7 iunie: Marele Premiu al Canadei (Montreal)
19-21 iunie: Marele Premiu al Austriei (Spielberg)
3-5 iulie: Mare Premiu al Marii Britanii (Silverstone)
17-19 iulie: Marele Premiu al Olandei
24-26 iulie: Marele Premiu al Ungariei (Budapesta)
21-23 august: Marele Premiu al Belgiei (Spa-Francorchamps)
4-6 septembrie: Marele Premiu al Italiei (Monza)
18-20 septembrie: Marele Premiu al statului Singapore (Singapore)
25-27 septembrie: Marele Premiu al Japoniei (Suzuka)
9-11 octombrie: Marele Premiu al Rusiei (Soci)
23-25 octombrie: Marele Premiu al Statelor Unite (Austin)
30 octombrie -1 noiembrie: Marele Premiu al Mexicului (Mexico City)
13-15 noiembrie: Marele Premiu al Braziliei (Sao Paulo)
27-29 noiembrie: Marele Premiu al statului Abu Dhabi (Yas Marina)

ADVERTISEMENT

…………………………………………………………..

Noul sezon al Formulei 1 începe cu multe necunoscute. Una dintre ele este stagiul tehnic în care se află Mercedes, dar şi şansele la tilu ale scuderiei Ferrari sînt o enigmă. Testele din pre-sezon s-au sfîrşit, iar Formula 1 revine în calendarul competiţional. Prima cursă va avea loc în mod tradiţional în Australia, pe circuitul din Melbourne.

Această ediţie a Formulei 1 aduce la start doar 9 echipe din totalul de 11 care au concurat sezonul precedent. Marussia şi Caterham au părăsit Formula 1 din cauza problemelor financiare. Pauza competiţională a consemnat şi cîteva transferuri de senzaţie. Fernando Alonso a semnat cu McLaren Honda, Sebastian Vettel i-a luat locul ibericului la Ferrari, iar tînărul Daniel Kvyat a ajuns la Red Bull. Mai mult de atît, Toro Rosso, care are aceeaşi politică ca Ajax, clubul de fotbal, a promovat doi piloţi extrem de promiţători – Max Emilian Verstappen (17 ani!) şi Carlo Sainz Jr. (20 ani).

ADVERTISEMENT

MONOPOSTURI

Modificări minore

Spre deosebire de sezonul 2014, cînd au avut loc schimbări radicale ale monoposturilor, stagiunea din 2015 aduce modificări minore. Celebrul „nas” a fost redecorat. Acum toate maşinile au părţile frontale asemănătoare. În plus, au mai fost aduse cîteva modificări la aerodinamica maşinilor, dar care nu bat la ochi. Acesta este un sezon de tranziţie, întrucît în 2016 se anunţă din nou schimbări majore. Peste un an am putea vedea eleroane mult mai mari faţă de cele curente, cu 50 % mai mari, ca să fim mai exacţi. Roţile din spate vor fi şi ele mult mai late. Puterea motoarelor ar putea creşte de la 880 de cai putere la 1.000. Una dintre cele mai spectaculoase modificări care se întrevăd este cea a lăţimii maşinii, care ar putea creşte considerabil, iar acest lucru va modifica serios felul în care vor arăta monoposturile.

PILOŢI

Campion fără contract!

În mod normal, ne-am aştepta ca deţinătorul titlului mondial al Formulei 1 să rămînă mult timp de acum încolo la echipa care l-a ajutat, prin tehnica de vîrf, să ajungă la astfel de performanţe. Nu-i aşa de simplu… Mercedes pune la dispoziţie cea mai bună maşină şi în actualul sezon de Formula 1, însă viitorulul lui Lewis Hamilton este incert. Britanicul a început negocierile imediat după ce a cîştigat titlul, însă n-a ajuns la nici un acord cu nemţii. La suprafaţă, totul pare clar. Hamilton vrea să rămînă, iar Mercedes vrea să-l păstreze mult timp, însă se zvoneşte că lucrurile nu ar fi aşa simple. În caz că părţile nu se înţeleg, Mercedes i-ar avea ca „rezerve” pe Fernando Alonso şi Daniel Ricciardo pentru postul de pilot principal în 2016. Momentan, Hamilton are un salariu de 25.000.000 de euro pe sezon, însă doreşte minimum 40.000.000! Tot ar fi puţin în comparaţie cu cît cîştigă Vettel la Ferrari – 70.000.000 de euro!

ŞANSE

Punctele forte ale „candidaţilor”

Revista britanică „F1 Racing” le-a făcut o scurtă caracterizare piloţilor care se vor bate în acest sezon la titlu:
* „Ciocanul” Lewis Hamilton – Campionul mondial va fi mult mai dur ca în sezonul precedent.
* „Gînditorul” Nico Rosberg – Procesează informaţiile ca nici un alt pilot. Este capabil să găsească o strategie care să-i aducă titlul de campion.
* „Honey Badger” Daniel Ricciardo – Un războinic fioros, care se ascunde în spatele unui zîmbet savuros. Este feroce ca un tigru flămînd.
* „Asul” Sebastian Vettel – Are mentalitatea unui pilot de vînătoare. Este rapid, neînfricat şi îi place să-şi asume riscuri.
* „Samuraiul” Fernando Alonso – Un luptător pe care nimeni nu-l poate domina. Aduce spiritul „bushido” în Formula 1.
* „Finlandezul zburător” Valtteri Bottas – încă n-a prins aripi în Formula 1, însă are calitaţile necesare să devină într-o zi campion mondial.

INVESTIŢII

Revoluţia „roşie”

Ferrari a cheltuit enorm în pauza competiţională. L-a ademenit pe Sebastian Vettel cu un salariu de 70.000.000 de euro anual, un adevărat record în sportul mondial, iar departamentele inginerilor au cheltuit sume exorbitante pentru dezvoltarea noului motor, dar şi a aerodinamicii monoposturilor. Ferrari a fost lăsată la ani lumină distanţă de Mercedes în 2014, însă în 2015 italienii au aşteptări foarte mari. Atît de mari încît, Ferrari ar putea să se retragă din Formula 1 în cazul în care are din nou un sezon catastrofal, cum s-a întîmplat în ultimii ani. Fernando Alonso nu-şi putea găsi un moment mai prost să plece de la Ferrari… Noul monopost al Scuderiei de la Maranello a impresionat la testele efectuate înainte de startul sezonului. La ultimele antrenamente efectuate pe circuitul din Barcelona, piloţii Ferrari au stabilit cei mai bun timpi în trei dintre cele patru zile de teste. „Motorul Ferrari din 2015 este o adevărată capodoperă”, au notat specialiştii unei reviste de specialitate.

SIGURANŢĂ

Repercursiunile dramei lui Bianchi

Jules Bianchi a suferit un accident teribil anul trecut la Suzuka şi nici pînă în ziua de azi n-a ieşit din comă. Prin drama sa, Jules Bianchi, probabil, va salva mulţi colegi de-ai săi. FIA a luat noi măsuri de siguranţă după accidentul teribil, iar un episod asemănător este foarte puţin probabil să se mai întîmple. Habitaclul a fost consolidat în aşa fel încît să nu mai permită obiectelor din exterior să ia contact cu capul piloţilor. Mai mult de atît, a fost schimbat în totalitate modul în care macaralele şi maşinile de asistenţă intervin pe circuit în cazul unui accident.

SALARII

Adevărate recorduri mondiale

1. Sebastian Vettel (Ferrari) 70.000.000* – valabil 2015-2017
2. Fernando Alonso (McLaren Honda) 35.000.000 – valabil 2015, 2016
3. Lewis Hamilton (Mercedes) 25.000.000 – ultimul an de contract
4. Kimi Raikkonen (Ferrari) 25.000.000 – ultimul an de contract
5. Nico Rosberg (Mercedes) 14.000.000 – valabil 2015, 2016
6. Jenson Button McLaren Honda) 8.500.000 – ultimul an de contract
7. Felipe Massa (Williams) 4.200.000 – ultimul an de contract
8. Nico Hulkenberg (Force India) 4.000.000 – ultimul an de contract
9. Daniel Ricciardo (Red Bull) 3.800.000 – valabil 2015, 2016, 2017
10. Sergio Perez (Force India) 3.500.000 – valabil 2015, 2016, 2017
11. Romain Grosjean (Lotus) 3.500.000 – ultimul an de contract
12. Pastor Maldonado (Lotus) 3.500.000 – valabil 2015, 2016
13. Valtteri Bottas (Williams) 1.000.000 – ultimul an de contract
14. Daniil Kvyat (Red Bull) 700.000 – 2015, 2016, 2017
15. Max Verstappen (Toro Rosso) 500.000
16. Carlo Sainz jr. (Toro Rosso) 350.000
17. Marcus Ericsson (Sauber) 175.000
18. Felipe Nasr (Sauber) 175.000
* Salariile anuale sînt exprimate de euro

CONCURENŢI

Echipe / piloţi

Mercedes
* Lewis Hamilton (englez, 30 de ani, două titluri)
* Nico Rosberg (neamţ, 29 de ani, 8 victorii)
Red Bull
* Daniel Ricciardo (austrialin, 25 de ani, 3 victorii)
* Daniil Kvyat (rus, 20 de ani, 19 curse)
Williams
* Felipe Massa (brazilian, 33 de ani, 11 victorii)
* Valtteri Bottas (finlandez, 25 de ani, 38 de curse)
Ferrari
* Sebastian Vettel (neamţ, 27 de ani, 4 titluri)
* Kimi Raikkonen (finlandez, 35 de ani, un titlu)
McLaren Honda
* Fernando Alonso (spaniol, 33 de ani, două titluri)
* Jenson Button (britanic, 35 de ani, un titlu)
Force India
* Nico Hulkenberg (neamţ, 27 de ani, 76 de curse)
* Sergio Perez (mexican, 25 de ani, 74 de curse)
Toro Rosso
* Max Verstappen (olandez, 17 ani, debutant)
* Carlo Sainz jr. (spaniol, 20 de ani, debutant)
Lotus
* Romain Grosjean (francez, 28 de ani, 64 de curse)
* Pastor Maldonado (venezuelean, o victorie)
Sauber
* Marcus Ericsson (suedez, 24 de ani, 16 curse)
* Felipe Nasr (brazilian, 22 de ani, debutant)

Cote

Titlul constructorilor:
Mercedes 1,15
Ferrari 11.00
Williams 15,00
Red Bull 23,00
McLaren Honda 34,00
Lotus 151,00
Force India 501
Torro Rosso 501
Sauber 501

Titlul piloţilor:
Lewis Hamilton 1,55
Nico Rosberg 3,50
Sebastian Vettel 17,00
Daniel Ricciardo 21,00
Fernando Alonso 26,00
Kimi Raikkonen 31,00
Valtteri Bottas 31,00
Jenson Button 51,00
Felipe Massa 67,00
Danii Kvyat 101

Cifre

31 de Mari Premii s-au desfăşurat în Australia. În fiecare an din 1985 şi pînă în prezent

37 de ani este vîrsta combinată a celei mai tinere echipe care a participat vreodată în Formula 1: Toro Rosso

26 este numărul de poziţii pe grila de start. Sezonul acesta vor fi ocupate doar 18 întrucît anul trecut s-au retras două echipe. Ultima oară cînd grila de start a fost plină s-a întîmplat la Marele Premiul al statului Monaco din 1995

ADVERTISEMENT
Tags: