Chiar dacă 2024 nu a ajuns la final, Dicționarul Cambridge a desemnat cel mai folosit cuvânt al acestui an. A fost pe buzele tuturor, inclusiv pe cele are marilor staruri, precum artista Dua Lipa.
Doar câteva săptămâni ne mai despart de finalul anului 2024. A devenit deja o tradiție ca în ultimele luni ale anului să se tragă linie și să facă publice cele mai folosite cuvinte.
De data asta, nu vorbim despre cel mai căutat cuvânt de pe Google, ci despre cel mai folosit cuvânt de către milioane de vorbitori. Surprinzător sau nu, 2024 a fost anul cuvântului ”a manifesta”.
Fără doar și poate, acest verb a fost pe buzele tuturor, inclusiv pe cele ale românilor. ”A manifesta” a pus stăpânire pe exprimarea a milioane de vorbitori din întreaga lume. Specialiștii au o explicație pentru asta.
Se pare că o mare contribuție la popularizarea termenului ”a manifesta” a avut-o platforma socială TikTok. Aici, totul se viralizează cu viteza luminii. Nici nu este de mirare că toată lumea a căutat, cel puțin o dată, cuvântul ”a manifesta”.
Despre acest fenomen a vorbit și Wendalyn Nichols, managerul editorial al Dicționarului Cambridge. Aceasta a recunoscut că ”a manifesta” a fost intens căutat, în special în mediile online.
”Utilizarea sa s-a extins foarte mult în toate tipurile de media graţie unor evenimente din 2024. Arată cum, de-a lungul timpului, se pot schimba semnificaţiile unui cuvânt.”, a declarat Nichols, potrivit digi-world.tv.
”A manifesat” este cuvântului anului și se pare că și Dua Lipa l-a folosit pentru a-și exprima încântarea de a fi cap de afiș la Festivalul Glastonbury. Totuși, este interesant de observat cum acest termen a evoluat și și-a schimbat semnificația.
Potrivit lexicologilor, ”a manifesta” este echivalent în prezent cu ”a imagina realizarea unui lucru pe care ţi-l doreşti, cu credinţa că dacă faci acest lucru, probabilitatea de a se întâmpla este mai mare.”
Dr. Sander van der Linden, profesor la Universitatea Cambridge, susține că termenul ”a manifesta” a început să devină popular în timpul pandemiei. În urmă cu mai bine de 4 ani, pe TikTok a luat amploare procesul de manifestare care, a dus implicit la utilizarea termenului ”a manifesta”.
”Manifestarea a câştigat o popularitate enormă în timpul pandemiei, cu miliarde de vizualizări pe TikTok. Inclusiv populara metodă 3-6-9 care presupune notarea dorinţelor. De trei ori în timpul dimineţii, de şase ori în timpul după-amiezii şi de nouă ori înainte de culcare.”, a spus profesorul, potrivit digi-world.tv.
Potrivit specialiștilor, popularizarea acestui termen și a sensului său actual vine la pachet și cu un dezavantaj. Din cauză că din ce în ce mai mulți tineri îl folosesc, mai ales după ce îl aud la starurile de succes, apar dezamăgirile și așteptările nerealiste.