Abia inaugurat, Pasajul Ciurel e deja criticat. ”E un viraj scump care duce către nicăieri” FOTO

Robert Cristea   
în HotNews
19/09/2020, 21:02
Abia inaugurat, Pasajul Ciurel e deja criticat. ”E un viraj scump care duce către nicăieri” FOTO
Abia inaugurat, Pasajul Ciurel e deja criticat. ”E un viraj scump care duce către nicăieri”. Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

După o întârziere de 6 ani, Pasajul Ciurel a fost în cele din urmă inaugurat. O vorbă din popor spune că dacă românii ar avea alegeri în fiecare lună, probabil că ar ajunge pe Lună.

Dar să nu ne pripim. Nu este cazul. Proiectul data din 2006, lucrările au început în 2010, iar costul total a fost de 50 de milioane de euro. Pasajul Ciurel ar fi trebuit să continue spre vest cu un drum express de 8 km care urma să ajungă până la A1. Dar cum acest lucru nu s-a întâmplat, el este de ajutor momentan doar celor care vin de pe Șoseaua Virtuții și intră pe Splaiul Independenței și invers.

Prima zi a adus și primele critici din partea celor care locuiesc în zonă. Multe voci spun că mai degrabă Pasajul Ciurel încurcă traficul. E ”cel mai costisitor viraj la stânga din țară” spun șoferii.

Pasajul Ciurel a fost inaugurat după 6 ani de amânări

FOTO: INQUAM Photos / Octav Ganea

”Vă anunț cu mare bucurie că s-a finalizat cea mai mare lucrare de infrastructură din țară, Podul Ciurel – Nod Virtuții, dar sunt datoare să vă spun și pierderile pe care le suferă bucureștenii, veți vedea cine a blocat acest proiect care ar fi trebuit să fie gata acum mulți ani, un proiect demarat acum 14 ani care a fost blocat în instanță 10 ani.

În afară de pierderea acestui timp atât de prețios pentru cetățeni și cei care tranzitează capitala, este vorba și despre pierderi financiare fiindcă s-au pierdut în plus aproape 10 milioane de euro constructorilor care nu puteau lucra sau lucrau cu încetinitorul din cauza acestor procese”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Un locatar care trăiește într-un complex rezidențial din zonă se plânge că Pasajul Ciurel i-a adus probleme.

”Eu am nevoie să plec în direcția A1, ceea ce înseamnă un ocol de 5 km, care astăzi a fost de 10-15 minute, dar nu vreau să mă gândesc în timpul săptămânii când va fi aglomerat”, a declarat pentru mediafax un bucureștean.

FOTO: INQUAM Photos / Octav Ganea
FOTO: INQUAM Photos / Octav Ganea

Pasajul are o lungime de aproximativ un kilometru. Construcţia conţine trei poduri, trece peste Dâmbovița şi face legătura între două zone  aglomerate din București, Militari-Crângași şi centru. Proiectul trebuia să ducă spre centura Capitalei și apoi spre autostrada A1. Momentan artera principală se oprește în câmp, într-un morman de moloz.

  • ”Abia de 4 ani de zile s-a putut lucra consecvent. Sâmbătă se deschide circulația” – Gabriela Fire
Închide ×