Netflix ar putea să lanseze un abonament gratuit în viitorul apropiat. Există o anumită condiție pentru utilizatorii care își vor dori acest lucru, și anume vizionarea de reclame.
Veste bună pentru utilizatorii Netflix. Serviciul de streaming ar putea să introducă, în viitor, un abonament complet gratuit în Europa. Acesta va fi, însă, susținut în totalitate de publicitate, astfel că cei care vor opta pentru el vor vedea reclame.
Strategia vine după ce a fost introdus abonamentul “accesibil” cu reclame, care a fost lansat în 2022 și a avut mult succes. Acesta a fost menit să crească numărul de utilizatori, precum și veniturile platformei de streaming.
La finalul anului 2021, Netflix a avut parte de o scădere considerabilă a creșterii. Din acest motiv, compania a căutat soluții pentru a atrage utilizatorii, dar și pentru a-i menține pe aceștia pe platformă.
Un pas în acest sens a fost lansarea unui abonament cu publicitate, la un preț mai accesibil. De exemplu, un astfel de abonament costă 5.99 euro în Franța, în timp ce abonamentul standard, fără publicitate, costă 13,49 euro.
Noul abonament a avut succes printre utilizatori și a ajutat compania să recupereze o parte din pierdere. Această formulă ar putea să atragă 40 de milioane de noi abonați, după cum a estimat codirectorul general al Netflix.
Utilizatorii ar putea fi atrași dacă s-ar introduce un nou abonament, pentru care aceștia nu ar plăti nimic, dar cate va fi finanțat doar din publicitate. Acest abonament ar atrage un public mai larg datorită avantajelor din punct de vedere financiar.
Cei care care nu sunt dispuși să plătească un abonament, dar care ar accepta reclamele pentru a avea acces gratuit la conținutul platformei, de exemplu, ar putea fi tentați de abonamentul cu reclame.
Pentru a testa această ofertă, piețele din Europa și din Asia, unde sunt deja rețele de televiziuni gratuite, reprezintă locuri perfecte. Consumatorii din aceste regiuni sunt familiarizați cu conținutul gratuit, susținut de publicitate, astfel că ar putea opta pentru un astfel de abonament.
De asemenea, utilizatorii abonamentului cu publicitate, lansat în 2022, au generat un venit mai mare decât cei care utilizează abonamentele Standard și Premium, fără publicitate, notează playtech.ro.
Având în vedere acest aspect, publicitatea ar putea reprezenta o sursă considerabilă de venit pentru gigantul de streaming. Creșterea numărului de utilizatori nu ar fi singurul avantaj.
Un alt beneficiu al noului tip de abonament ar fi faptul că acesta ar putea atrage mai mulți agenți de publicitate, care își doresc să ajungă la o audiență mai mare.
În acest fel, competiția pentru spațiul publicitar pe Netflix ar crește, la fel și prețurile reclamelor. Acest lucru ar facilita creșterea veniturilor companiei.