Anunț neplăcut pentru toți utilizatorii Netflix. Colosul de streaming a început să crească tarifele în anumite regiuni, pe fondul încetinirii creșterii generate de măsurile de restricționare a partajării parolelor.
Compania de streaming a anunțat deja că a majorat abonamentele în Japonia, părți din Europa, precum și în Orientul Mijlociu și Africa, pe parcursul lunii trecute. În prezent, schimbările de prețuri se aplică și în țări precum Italia și Spania, potrivit unui raport BBC.
Conform ultimului raport financiar, Netflix a atras 5,1 milioane de abonați noi între lunile iulie și septembrie, un număr care, deși peste așteptările analiștilor, reprezintă cea mai mică creștere din ultimul an.
Platforma este sub presiune pentru a demonstra investitorilor sursele viitoare de creștere, întrucât baza sa globală de abonați este deja foarte mare, făcând mai dificilă atragerea de noi clienți.
În 2022, când Netflix a început să observe o încetinire a creșterii, a introdus măsuri pentru a limita partajarea parolelor și a lansat o opțiune de abonament cu reclame. Aceste inițiative au adus un val nou de abonați.
Din 2023, compania a înregistrat peste 45 de milioane de noi membri, iar acum numără 282 de milioane de abonați în întreaga lume. Analiștii se așteaptă ca segmentul publicitar să devină în timp o componentă semnificativă pentru modelul de afaceri al Netflix.
Cu toate acestea, compania a precizat că este la început în ceea ce privește generarea de venituri din reclame și a avertizat că impactul asupra creșterii ar putea să nu fie resimțit până anul viitor, în ciuda faptului că mulți abonați optează pentru planul cu reclame.
Planul cu publicitate, cea mai accesibilă opțiune, a fost jumătate din noile înscrieri în regiunile unde este disponibil, conform datelor pentru ultimul trimestru.
Chiar și fără o contribuție semnificativă din partea reclamelor, Netflix a raportat o creștere de 15% a veniturilor în trimestrul iulie-septembrie față de aceeași perioadă din anul precedent, ajungând la 9,8 miliarde de dolari (7,5 miliarde de lire sterline). De asemenea, profitul a urcat de la 1,6 miliarde de dolari la 2,3 miliarde de dolari în aceeași perioadă.
Ultima majorare de prețuri în SUA și Marea Britanie a avut loc în 2023, dar a vizat doar anumite planuri. Abonamentul standard, fără reclame, nu a fost afectat din 2022.
Netflix are tendința de a experimenta cu prețurile în țări mai mici înainte de a aplica modificările în piețele sale majore, cum ar fi Statele Unite și Regatul Unit.
Matt Britzman, analist la Hargreaves Lansdown, a afirmat că situația financiară solidă a Netflix îi permite să continue să investească în producții de succes, esențial pentru a putea crește tarifele fără a se confrunta cu o reacție negativă din partea abonaților.
„Aceasta este în mod inerent o piață capricioasă, cu consumatori fericiți să schimbe streamer-ul dacă nu cred că primesc valoare”, a spus el.
„Adăugarea de conținut nou este esențială în acest sens, în special în domenii precum evenimentele sportive, și ar putea oferi Netflix avantajul de care are nevoie pentru a crește prețurile și a determina clienții să revină pentru mai mult”.