Hotnews

Absolut toți românii sunt vizați. Prețurile pentru serviciile de telefonie și internet vor crește. Anunțul a fost făcut de ministrul Comunicațiilor

Autor: Alexandru Năstase | 18.05.2019 | 14:18
Ministrul Comunicațiilor a precizat că vor avea loc scumpiri în domeniu. Sursă foto - Hepta

Absolut toți românii sunt vizați de ultimul anunț al ministrului Comunicațiilor. Astfel, prețurile pentru serviciile de telefonie și internet vor crește, fapt pe care l-a recunoscut și Alexandru Petrescu. Acesta a vorbit la Antena 3 despre creșterea tarifelor. „Aceste creșteri nu sunt bazate în niște cheltuieli pe care acești operatori le înregistrează”, a spus Petrescu la emisiunea „Income Magazine”.

Absolut toți românii sunt vizați. Prețurile pentru serviciile de telefonie și internet vor crește.

„În momentul de față, operatorii au obligația fiscală de a plăti până în 0,48% din cifra cumulată pe ramura lor de activitate, respectiv telefonie mobilă. Pentru a acoperi costurile reglementatorului, tot directiva Europeană care reglementează acest lucru spune că dacă reglementatorul înregistrează un exces fiscal atunci nu se mai îndreaptă către piață să solicite acoperirea costurilor. De menționat că aceste costuri sunt auditate chiar de către cei care le acoperă, respectiv de operatori.

În aceste condiții, timp de zece ani operatorii nu au acoperit în niciun fel costurile pentru reglementator(…). Acum încercăm să rupem o practică instaurată de zece ani și niciodată nu e un moment ușor să muți niște parametri financiari”, a precizat Alexandru Petrescu, ministrul Comunicațiilor, atunci când a fost chestionat despre posibilitatea ca tarifele să crească în perioada următoare.

Absolut toți românii sunt vizați. Prețurile pentru serviciile de telefonie și internet vor crește. Telefonie mobilă
Cresc prețurile pentru telefonie mobilă și internet. Sursă foto – Hepta

Controale la un operator de telefonie

De altfel, în urmă cu doar câteva săptămâni, mai exact la finalul lunii aprilie, ANPC a realizat un control la unul dintre operatorii de telefonie mobilă prezenţi pe piaţă. Aceștia s-au autosesizat în ceea ce priveşte mesajele pe care providerul a început să le trimită abonaţilor săi, prin care îi informa de creşterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se şi reclamaţii pe această speţă.

„În urma controalelor efectuate de ANPC, s-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenţei profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri – apărute ca urmare a unor modificări legislative – în sarcina consumatorilor, folosind o poziţie de forţă dominantă şi psihologică. Având în vedere că informaţiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea preţului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, ANPC a considerat necesară dispunerea încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent, ca măsură adiţională amenzii aplicate”, a precizat ANPC într-un comunicat.

 

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 841. 32 pagini + CD. Doar 10lei!