Accidentul a avut loc dimineața devreme, când un autobuz de pasageri a lovit o remorcă oprită pe o autostradă care leagă capitala Cairo de sudul țării, au declarat autoritățile locale din Minya. Autobuzul se îndrepta spre Cairo, potrivit autorităților.
Polițiștii au anunțat că șoferul camionului schimba cauciucurile pe marginea drumului, când autobuzul l-a lovit în orașul Malawi din provincia Minya, la aproximativ 220 de kilometri de Cairo.
Mai multe ambulanțe s-au deplasat la fața locului pentru a transfera răniții la spitalele din Minya. Imaginile de la fața locului, postate de autoritățile locale, au arătat un autobuz avariat grav în partea frontală, cel mai probabil în urma impactului cu spatele camionului.
Accidentele de circulație ucid mii de oameni în fiecare an în Egipt, țară unde siguranța rutieră e la cote minime. Accidentele sunt cauzate în principal de viteză, conducere neglijentă, drumuri proaste sau aplicarea necorespunzătoare a legilor rutiere.
În ianuarie, cel puțin 16 persoane au murit și alte 18 au fost rănite când un microbuz a intrat în coliziune cu un autobuz de transport public în Peninsula Sinai.
În aprilie anul trecut, un autobuz s-a răsturnat în timp ce încerca să treacă pe lângă un camion pe o autostradă din provincia sudică Assiut, ucigând cel puțin 21 de persoane și rănind trei oameni.
Presa din Egipt scrie că autoritățile au cheltuit miliarde de dolari în infrastructură pentru a reduce numărul de accidente, însă acestea rămân la un nivel foarte ridicat.
Hassan Mahdi, profesor de drumuri și poduri la Facultatea de Inginerie a Universității Ain Shams din Cairo, crede că nu drumurile sunt problema în Egipt: „Factorul uman este principala cauză a accidentelor rutiere. Dacă drumurile ar fi fost problema, accidentele ar fi recidivat în aceleași locuri”.
”Comportamentul șoferilor pe șoselele din Egipt, viteza și neaderarea la benzile de circulație, asta duce la accidente de circulație. Sistemul de transport inteligent și înăsprirea controlului traficului de către stat pe drumuri pentru a monitoriza viteza, a descuraja infractorii și a detecta punctele de blocaj reduc accidentele”, a completat specialistul.