Potrivit martorilor, în acest accident au fost implicate mai multe mașini, astfel că drumul a fost blocat. Șoferii au fost sfătuiți să evite zona pentru a nu rămâne prinși în ambuteiaje, în condițiile în care aglomerația începe din dreptul magazinului Ikea. Accidentul s-a produs spre sensul de mers către Otopeni.
Cu toate acestea, conform B365.ro, circulați a fost blocată pe ambele sensuri de mers. Potrivit grupului de Facebook ”Info trafic București”, în accident au fost implicate patru mașini, fiind blocate toate cele trei benzi de circulație. ”Accident grav aproape de podul de la centura centura.
4 mașini implicate. Toate cele 3 benzi blocate. Acum 8-10 minute ajunsese primul echipaj de politie și descarcerare”, transmiteau martorii la câteva minute după accident. Informația a fost confirmată și de Centrul Infotrafic din cadrul Inspectoratului general al Poliției Române.
”La ora 14:30, valorile de trafic sunt ridicate pe DN 1 (Valea Prahovei), unde se circulă în coloană pe sensul către Brașov, între stațiunile Sinaia – Bușteni – Predeal, dar și pe raza localităților Breaza – Nistorești și Comarnic-Posada”, se arată în mesajul transmis de polițiști.
Șoferilor li se oferă mai multe rute alternative pentru a ocoli acest accident, pentru a evita ambuteiajul creat. Aceste rute sunt București – Autostrada A3 – Ploiești – Cheia – DN 1A – Brașov, București – Autostrada A1 – Pitești – Câmpulung – DN 73 – Râșnov, București – DN 71 – Târgoviște – DN 72A – Câmpulung – DN 73 – Râșnov și București – Târgoviște – DN 71 Sinaia.
România rămâne una dintre țările din Uniunea Europeană cu cea mai mare rată a mortalității la volan, peste 80 de decese la 1 milion de locuitori. Practic, în anul trecut au murit 4 oameni la fiecare 24 de ore în accidente rutiere, o situație care nu pare să se schimbe în bine în viitorul apropiat.
Oficial, în anul 2023 au fost înregistrate 4.526 de accidente rutiere grave pe teritoriul României, care s-au lăsat cu decesul a 1.545 de persoane și rănirea gravă a altor 3.536 de persoane. Guvernul României are în plan construirea de autostrăzi cu bani din PNRR în speranța că tot mai multe vieți vor fi salvate.
Titi Aur, fostul mare campion de raliuri, declara în exclusivitate pentru FANATIK că de vină pentru accidente sunt și șoferii români, care sunt ”needucați”. ”Suntem o țară de needucați. În toate țările din Europa unde s-a reușit ținerea sub control a fenomenului accidentologie rutieră, adică sunt morți, sunt răniți, dar în niște procente oarecum acceptabile, România este ultima și de departe țara cu cel mai mult sânge pe șosea și autoritățile nu fac nimic.
Când vorbim de tineri care produc accidente, avem câteva categorii: tinerii care se urcă la volan fără permis de conducere, tinerii care se urcă la volan cu permis de conducere, dar își asumă diferite riscuri, tinerii care se urcă cu permis sau fără permis, dar sub influența drogurilor, alcoolului, și pe urmă avem tinerii care se urcă în mașina tinerilor cu permis, fără permis, cu alcool, fără alcool, care produc accident și sunt victime în calitate de pasageri”, a declarat pilotul, în exclusivitate pentru FANATIK.