Harta autostrăzilor din România prinde contur în anii următori, odată cu finalizarea unor tronsoane esențiale pentru legătura între regiuni. În următorii trei ani, țara noastră ar urma să aibă peste 160 de kilometri de autostradă nouă, iar proiectele importante care leagă Sibiul de restul țării ar putea fi gata.
Anul 2025 marchează o etapă importantă, cu 14,58 kilometri de autostradă care urmează să fie deschiși traficului pe traseul Sibiu – Pitești. Este vorba despre partea a doua din tronsonul 5, între Curtea de Argeș și Pitești. Reamintim că în decembrie 2024, au mai fost dați în folosință alți 15,77 kilometri, între nodurile Bascov și Băiculești.
Autostrăzile Sibiu – Pitești și Sibiu – Făgăraș sunt cele două proiecte importante din această zonă, iar până în anul 2027 autoritățile susțin că vor finaliza 64,87 kilometri de drum rapid. În 2028, restul de 96,32 kilometri ar trebui și ei să fie gata, astfel încât întreaga rețea să devină funcțională.
Autostrada Sibiu – Făgăraș este construită integral de compania turcească Makyol Insaat, aflată la prima experiență în România. Aceasta are în sarcină toate cele patru tronsoane, în lungime totală de peste 68 de kilometri. Cele mai multe lucrări au termen de finalizare în anul 2028. Tronsonul 3, în schimb, ar trebui să fie terminat mai devreme cu un an, în 2027.
Totuși, există și provocări. Specialiștii de la CNAIR atrag atenția că zona este una dificilă din punct de vedere climatic, iar terenul ascunde capcane periculoase. Pe unul dintre tronsoane există un filon de sare exact sub un pasaj, situație care poate îngreuna lucrările. Astfel de probleme au dus, în trecut, la prăbușirea unor poduri, cum s-a întâmplat la Nistorești, în județul Prahova.
„Față de lucrările din Moldova, o problemă pe Sibiu – Făgăraș este clima, sunt diferențe mari de temperatură între zi și noapte, iar iernile sunt mult mai reci, decât în nord-estul României. În plus, pe lotul 2 unde este societatea Consitrans este supervizor e o chestiune care poate pune mari probleme, este vorba de un filon de sare, chiar sub un pasaj”, au declarat specialiștii CNAIR, conform Turnusfatului.ro.
Cât despre autostrada Sibiu – Pitești, lucrările continuă pe trei tronsoane importante. Tronsonul 2, între Boița și Cornetu, are 31,33 kilometri și un termen de finalizare estimat pentru 2028. Urmează tronsonul 3, Cornetu – Tigveni (37,4 kilometri), și tronsonul 4, Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 kilometri). Ambele bucăți de autostradă au termen de finalizare în anul 2027. Așadar, la finalul anului 2028, România ar urma să aibă o șosea de mare viteză completă între Sibiu și celelalte mari orașe ale țării.