Cuvântul anului 2024, conform dicționarului Oxford, este un termen folosit zilnic de milioane, mai ales în mediul online. Acesta are o legătură strânsă cu celebra aplicație TikTok, care are puterea de a influența modul în care comunicăm.
„Brain rot” sau „putregai cerebral” a fost desemnat cuvântul anului 2024 de către Oxford, ca urmare a preocupărilor legate de utilizarea excesivă a rețelelor sociale și de conținutul care ne domină gândirea, cum ar fi cel de pe TikTok.
Acest termen reflectă impactul negativ al acestui tip de conținut asupra sănătății mintale. Oxford University Press, editorul Oxford English Dictionary, a întocmit o listă scurtă de șase cuvinte, iar peste 37.000 de persoane au votat pentru a ajuta la alegerea câștigătorului.
Brain rot este termenul scurt care se refera la „presupusa deteriorare a stării mentale sau intelectuale a unei persoane, considerată în special ca fiind rezultatul consumului excesiv de materiale (în prezent, în special conţinut online) considerate a fi triviale sau lipsite de provocare”, conform ziare.com.
Oxford University Press a anunțat că termenul „Brain rot” a „căpătat o nouă proeminenţă în 2024 ca un termen utilizat pentru a surprinde preocupările legate de impactul consumului excesiv de conţinut online de calitate scăzută, în special pe reţelele de socializare”.
Chiar dacă a fost desemnat cuvântul anului 2024, termenul a fost utilizat în cartea „Walden” scrisă de Henry David Thoreau în 1854. În ultima vreme, el a fost auzit mai ales pe TikTok, unde îl folosesc milioane de utilizatori.
„Brain Rot se referă la unul dintre pericolele percepute ale vieţii virtuale şi la modul în care ne folosim timpul liber. Se simte ca un capitol următor îndreptăţit în conversaţia culturală despre umanitate şi tehnologie.
Nu este surprinzător faptul că atât de mulţi votanţi au îmbrăţişat termenul, aprobându-l ca fiind alegerea noastră din acest an”, a dezvăluit Casper Grathwohl, preşedintele Oxford Languages.
„De asemenea, mi se pare fascinant faptul că cuvântul brain rot a fost adoptat de generaţiile Z şi Alpha, acele comunităţi responsabile în mare măsură de utilizarea şi crearea conţinutului digital la care se referă termenul”, a adăugat Grathwohl.