News

Acuze dure din partea unui profesor de matematică după examenul de la Evaluarea Națională! “Ministerul face ce vrea el, subiectele au fost grele. Caricaturi cu radicali”

17.06.2020 | 12:23
Acuze dure din partea unui profesor de matematica dupa examenul de la Evaluarea Nationala Ministerul face ce vrea el subiectele au fost grele Caricaturi cu radicali
ADVERTISEMENT

Acuze dure din partea unui profesor de matematică după ce au apărut subiectele pentru examenul de la Evaluarea Națională! Mihai Dăscălescu, autor al mai multor culegeri în domeniu, a precizat că Ministerul trebuia să țină cont de pandemia de coronavirus și să gândească diferit întreaga examinare.

Profesorul a explicat că cei care au compus subiectele pentru matematică au greșit enorm și nu s-au pus nici măcar o clipă în pielea elevului.

ADVERTISEMENT

Mai mult de atât, Mihai Dăscălescu a spus exclusiv pentru FANATIK că nu toți profesorii au apucat să facă în acest an subiectul cu planele paralele și aici, elevii ar putea să aibă probleme serioase.

Mihai Dăscălescu, profesor de matematică, atac frontal la adresa MEC după examenul de la Evaluarea Națională!

„Am văzut subiectele și vreau să spun că, din punctul meu de vedere, ca profesor de matematică de atâția ani și cu toate gradele didactice luate, având în vedere această pandemie care a nenorocit toată lumea și având în vedere că nu toți copiii dețin internet, să știți că nu avea rost ca aceste subiecte să se dea la un asemenea examen.

ADVERTISEMENT

Dar noi ca profesori nu avem cui să ne plângem. Inspectoratul Școlar face ce vrea el, Ministerul Educației face ce vrea el. Ministerul a greșit, cei care compun subiectele au greșit”, și-a început explicațiile Mihai Dăscălescu

„Matematica este un șah. Cum să jucăm noi șah când suntem amenințați. Nu ieșiți din casă, țineți acasă, stați cu copiii acasă, numai amenințări.

ADVERTISEMENT

Cum să joci acest șah al matematicii? Copilul are nevoie de antrenament. Cum să ajung eu la o performanță matematică fără ca să lucrez?”, a continuat acesta.

Mihai Dăscălescu ar fi vrut un examen ușor diferit, unul în care elevul să rezolve probleme care îl vor ajuta în viață, nu subiecte departe de realitate.

ADVERTISEMENT

„Puteau să dea gradual, de la simplu la complez, câteva subiecte pentru elevii excepționali, restul să fie foarte simplu și criteriul de departajere la examen și licee să fie făcut conform mediilor. Nu era nicio nenorocire.

Vă rog să scrieți că un profesor specialist de matematică spune că subiectele au fost grele. Nu se poate așa ceva, unde înaintăm?”, a zis profesorul de matematică

„Subiectul cu plane paralele nu prea s-a făcut la clasă. S-a făcut în unele școli, dar nu în toate, depinde și de profesor acum.

Ca profesor trebuie să-i dezvolți gândirea elevului, creativitatea, nu să-l bombardezi cu exerciții de care n-a mai auzit nimeni. Mi se pare anormal ceea ce a gândit Ministerul”, a mai zis cadrul didactic.

 

ADVERTISEMENT