”Câinii” au început foarte bine sezonul și sunt pe locul al treilea în momentul acesta, cu 15 puncte. Par să aibă prima stagiune în care nu vor mai avea emoții cu promovarea sau cu salvarea, după trei campionate în care fie au tremurat ca să rămână în prima ligă, fie s-au rugat să promoveze din a doua.
Forma bună nu a calmat de tot atmosfera. Cel mai nou subiect care i-a enervat pe suporteri: clubul a prezentat în zilele trecute un autocar nou. Dinamoviștii au observat că mașina avea același număr de înmatriculare pe care îl avusese una pe care o folosise FCSB în trecut. Și au concluzionat că echipa lor a ajuns să circule cu un autocar la mâna a doua la care renunțase rivala.
Care este adevărul? Mașina e la mâna a doua, e drept, adică nu e vorba despre una nouă pe care au achiziționat-o roș-albii. Doar că nici FCSB nu o avusese de nouă și nu o avusese în proprietate deloc. Așa cum nici Dinamo nu o are. Și roș-albaștrii, și roș-albii au închiriat autocarul de la o firmă, Tarsin, care se ocupă cu așa ceva.
Sunt multe formații din România care închiriază autocare de la societatea respectivă. Unele cluburi le și colantează cu însemnele proprii, altele aleg să lase mașinile așa cum sunt ele, ca să suporte costuri mai mici. Colantarea costă un pic peste 5.000 de euro. Dar mai sunt și alte diferențe de tarife.
Un club care își tapetează autocarul, așa cum a procedat și Dinamo acum, plătește între 6.000 de euro și 10.000 de euro lunar pentru utilizarea mașinii. Echipele care nu-și colantează autocarele închiriate plătesc mai puțini bani, dar beneficiază de ele numai în zilele în care au meciuri ori deplasări pentru antrenamente.
În restul timpului, societatea care are în proprietate mașinile le utilizează normal, le folosește în cursele obișnuite. Un autocar alb-roșu pe care scrie FC Dinamo 1948 și pe care sunt desenați doi câini nu ar mai putea să fie implicat în curse București-Vaslui sau București-Craiova.
Suporterii dinamoviști se mai supăraseră dintr-un motiv: ei au interpretat că mașina a fost făcută vișinie, nu roșie, și au asociat nuanța aceea cu trecutul legat de Rapid al președintelui Andrei Nicolescu. Protestele din social media nu vor avea nici o consecință concretă. Departamentul de marketing al lui Dinamo nu va recolanta autocarul.
”Proporția e cu 80 la sută dintre suporteri încântați de cum arată noul autocar și cu 20 la sută nemulțumiți. Comentariile din social media sugerează altceva fiindcă e normal ca nemulțumiții să fie întotdeauna mai vocali”, au explicat pentru FANATIK persoane din conducerea roș-albilor.
Aceleași persoane s-au referit și la comentariile critice despre cum arată câinii desenați pe mașină: ”Sunt câini ciobănești, arată ca aceia de pe siglă”. Andrei Nicolescu a explicat într-o declarație pentru DigiSport că Dinamo nu-și permite să cumpere un atocar, motiv pentru care a ales să închirieze unul.
„Este un parteneriat cu o firmă care asigură astfel de autocare. Este un serviciu pe care l-am aşteptat. În momentul în care Dinamo ar putea să îşi permită un autocar nou, îl vom cumpăra. Acum nu e momentul. Niciodată nu o să poţi să mulţumeşti pe toată lumea. Noi am dorit un autocar de o anumită calitate. Termenii au fost discutaţi cu firma în funcție de calitate. Noi am ales după servicii, nu că a fost autocarul la X sau la Y. În 2-3 ani vom cumpăra şi un autocar propriu”, a spus președintele roș-albilor.