Ce se va întâmpla, în curând, cu toate magazinele Profi din țară. Ce trebuie să știe românii care obișnuiesc să își facă cumpărăturile aici.
Anul acesta, lanțul de magazine Profi va trece prin una dintre cele mai importante schimbări. În 2024, acesta a fost preluat de către retailerul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care are planuri de extindere.
Proprietarul lanțului Mega Image și Profi vrea ca anul acesta să deschidă 100 de magazine noi Profi pe teritoriul României. Întreaga investiție se ridică la aproximativ 150 de milioane de euro.
Extinderea rețelei Profi este o mutare gândită special pentru a genera venituri uriașe. Potrivit estimărilor grupului Ahold Delhaize, Profi ar putea aduce venituri de 3 miliarde de euro pe parcursul acestui an.
Nu doar extinderea face parte din planul Ahold Delhaize. Grupul olandezo-belgian se va concentra și pe integrarea magazinelor Profi în ecosistemul din României, pas esențial pentru succesul afacerii.
Odată cu achiziționarea magazinelor Profi, Ahold Delhaize a devenit lider pe piața din România. În prezent, la noi în țară, există aproximativ 1.700 de magazine Profi, situate atât în zonele urbane, cât și în cele rurale.
Grupul Ahold Delhaize se așteaptă ca, odată cu integrarea magazinelor Profi în România, profitul de la nivelul Europei să scadă. Totuși, balanța se va echilibra cu ajutorul veniturilor generate de magazinele din alte regiuni.
Tranzacția încheiată pe 3 ianuarie 2025 i-a adus grupului Ahold Delhaize o amprentă dublă pe piața din România. Compania a stat mereu bine la acest capitol, operând deja 1.000 de supermarketuri Mega Image.
”Vom prioritiza și vom extinde sfera de aplicare a investițiilor în prețuri, vom accelera deschiderea și remodelarea de noi magazine și vom extinde tehnologiile care au un istoric dovedit și de succes. Ne vom concentra și pe integrarea Profi, cel de-al 17-lea mare brand local al nostru, în România, care va adăuga 3 miliarde de euro în vânzări.”, a declarat Frans Muller, președinte și CEO al Ahold Delhaize, potrivit economica.net.
Vânzările grupului Ahold Delhaize au generat venituri uriașe la nivelul Europei. În 2024, vânzările nete au fost de 89.4 miliarde de euro. Din acest total, 35.1 milioane de euro reprezintă vânzările de la nivelul Europei.
Ahold Delhaize ”savurează” succesul, însă, ținta sa este dezvoltarea continuă. Astfel, grupul olandezo-belgian a promis investiții de peste 2.5 miliarde de euro în magazine noi și în infrastructura tehnologică.
”Avem planuri de investiții brute de aproximativ 2,7 miliarde euro pentru 2025, ceea ce reflectă orientările noastre anuale pe termen lung. Vom investi în mod decisiv și concentrându-ne pe prioritățile noastre strategice.”, a mai declarat Frans Muller, președinte și CEO al Ahold Delhaize, potrivit sursei menționate.