News

Afacerea genială cu care doi români au dat lovitura. Atrag mii de clienți zilnic și oferă servicii unice în România

Doi români au dat lovitura cu o afacere genială. În fiecare zi atrag mii de clienți și se pare că lucrurile merg ca pe roate.
27.01.2025 | 07:38
Afacerea geniala cu care doi romani au dat lovitura Atrag mii de clienti zilnic si ofera servicii unice in Romania
Afacerea genială a celor doi români are un succes neașteptat. Sursă foto: Freepik
ADVERTISEMENT

Afacerea genială cu care doi români au dat lovitura atrage zilnic o mulțime de clienți. Doi producători locali din Brașov au decis să vină cu ceva nou pe piață și se pare că succesul a fost obținut mai devreme decât ar fi crezut oricine.

Afacerea genială a celor doi români a luat naștere în pandemie

Cosmina și Șerban Dinu sunt cei care au avut o idee genială. Cei doi producători locali au decis să lanseze o platformă unică la noi în țară. Practic într-un singur loc sunt conectați zeci de producători locali cu mii de consumatori din România.

ADVERTISEMENT

Care sunt avantajele? În primul rând clienții se bucură de produse proaspete, direct la fermă, la prețuri foarte mici. De cealaltă parte, producătorii locali au șansa la rândul lor să își dezvolte afacerea mai departe.

Afacerea genială a celor doi români a luat naștere dintr-o dorință simplă. Cosmina și Șerban Dinu și-au dorit hrană sănătoasă pentru copii. Totul a pornit în pandemie, când a fost creat un grup de Facebook în acest sens.

ADVERTISEMENT

„Totul a început cu un vis și cu o nevoie: să oferim copiilor noștri hrană sănătoasă. Ne-am dat seama că, de fapt, cea mai mare problemă a micului producător e desfacerea. Noi produceam artizanal, foarte greu, cu costuri foarte mari, un produs foarte bun și trebuia să ajungem cu el foarte repede la consumatorul care ne căuta”, spune Cosmina, conform stirileprotv.ro.

Cum funcționează ROMO

Menționăm faptul că ambele persoane implicate aveau deja experiență ca producători locali, odată cu încercarea de a crea prima fermă de păsări pășunate din România. Afacerea genială a celor doi români, a avut, deci, un început bun.

ADVERTISEMENT

Trebuie totuși menționat că platforma ROMO este inspirată din sistemul finlandez Reco. Acesta la rândul lor le permite producătorilor și consumatorilor să interacționeze direct prin intermediul rețelelor sociale.

„Am pornit cu doar câțiva producători și 11.000 de membri. Trei luni mai târziu, aveam deja 40 de producători implicați. Întâlnirile se făceau în aer liber, în parcările unor centre mari comerciale.

ADVERTISEMENT

Ne întâlneam în aer liber, fiecare producător își parca mașina, se făceau cozi foarte frumos aliniate, oamenii păstrau distanța socială (…) Am început cu un producător în septembrie 2020, și după trei luni, erau 40 de producători și 11.000 de membri la Romo Brașov”, a mai adăugat aceasta.

La rândul său, Șerban Dinu spune că nu există costuri ascunse sau intermediari, iar totul este transparent. Astfel, consumatorii știu ce cumpără și de la cine. Totodată, sunt livrate doar cantitățile cerute de consumatori și sunt evitate pierderile inutile.

În ceea ce privește zonele de activitate, în prezent platforma este disponibilă și în Cluj, Sibiu și București. Și se pare că de câștigat au atât clienții, cât și producătorii, dar și mediul, având în vedere că ROMO contribuie și la diminuarea poluării asociate transportului și refrigerării produselor.

ADVERTISEMENT