Ai cont sau card la Banca Transilvania? Reprezentanții instituției financiare atrag atenția clienților asupra plăților pe care nu ar trebui să le facă niciodată online. La ce riscuri se supun?
Era tehnologiei a adus avantaje, dar și riscuri la care toți oamenii sunt expuși în contextul atacurilor cibernetice din ultimii ani. Infractorii folosesc diverse metode cu scopul de a fura banii și datele personale ale clienților băncii.
„Reminder să nu cazi în plasa “super ofertelor” sau “premiilor” fictive care sună prea bine să fie adevărate. Verifică de două ori orice informație de care nu ești sigur(ă). Stay safe!”, atrage atenția Banca Transilvania.
Instituția financiară recomandă clienților să nu acceseze link-uri suspecte care provin din surse necunoscute. Banca Transilvania amintește care sunt cele mai utilizate metode de fraudă de către atacatorii cibernetici.
Infractorii folosesc metode precum deepfake, cu ajutorul cărora sunt create imagini, videoclipuri sau identități false. Phishing reprezintă un alt mijloc prin care atacatorii lasă clienții băncilor fără bani, fiind trimise mesaje sau e-mailuri în care li se solicită să-și introducă datele bancare.
O metodă similară este smishing, în acest caz fiind trimise sms-uri pe telefon. Alte metode răspândite în ultima vreme sunt crypto-scam, clonarea cardurilor, metoda accidentul sau a premiilor și „moștenitorului peste noapte”.
Acestea din urmă fac tot mai multe victime. Oamenii sunt anunțați că au câștigat un premiu și pentru a intra în posesia lui sunt rugați să-și introducă datele personale, dar și să achite o taxă de transfer.
Totodată, metoda „moștenitor peste noapte” este asemănătoare. Clienții băncii sunt anunțați că au primit o moștenire de la rude sau prieteni. Ulterior li se cere să-și lase datele personale și să plătească o taxă pentru a primi banii căzuți din cer.
Banca Transilvania recomandă oamenilor să fie atenți la mesajele alarmiste prin care li se solicită să efectueze rapid o acțiune. În plus, clienții trebuie să știe că nicio instituție nu va solicita datele personale, parolele sau codurile PIN, prin sms, telefon sau e-mail.