Banca Transilvania a făcut un anunț extrem de important pentru toți cei care dețin un card și un cont la ei. Marea schimbare vizează datele clienților.
Este vorba despre informațiile din actele de identitate ale peste 400.000 de clienți rezidenți. Acestea au fost recent actualizate datorită colaborării dintre Banca Transilvania și Direcția Generală pentru Evidența Populației. Procesul de actualizare se realizează printr-un schimb rapid de date între cele două instituții.
„Colaborarea dintre Banca Transilvania şi Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor (DGEP) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne a schimbat experienţa clienţilor în relaţia cu BT.
Au fost actualizate datele din documentele de identitate a peste 400.000 de clienţi persoane fizice rezidente, din noiembrie 2023, când a început proiectul pilot”, se menţionează într-un comunicat al BT.
Automatizarea acestui proces aduce beneficii atât pentru noii clienți, care deschid conturi prin aplicația BT Pay sau în sucursale, cât și pentru clienții existenți, ale căror date sunt verificate în mod regulat. Astfel, nu mai este necesar ca aceștia să se deplaseze la bancă pentru a-și actualiza informațiile personale.
Cu toate acestea, clienții sunt în continuare obligați să informeze banca despre modificări legate de sursa veniturilor, schimbarea locului de muncă, numărului de telefon, statutul de persoană expusă public (PEP), precum și despre scopul relației de afaceri. Această actualizare se poate face fie prin aplicația BT Pay, pe site-ul oficial al băncii, fie direct în agențiile BT.
Banca Transilvania a avertizat la începutul acestei luni toți clienții săi cu privire la riscul de a fi implicați, fără intenție, în activități de spălare de bani, fenomen cunoscut sub denumirea de „cărăuș de bani.”
Infractorii cibernetici au scos pe piață o nouă metodă de a păcăli oamenii. Mai nou, aceștia profită de utilizatori pentru a transfera fonduri ilegale, ascunzând sursa și beneficiarul real. Aceștia folosesc diverse metode de fraudă, cum ar fi phishing, malware și vânzări fictive, pentru a obține bani pe care apoi îi transferă prin conturile altor persoane.
Unitatea bancară a explicat că astfel de anunțuri atrăgătoare, care oferă oportunități aparent ușoare de a câștiga bani de acasă, sunt deseori folosite pentru a păcăli oamenii să devină cărăuși. Cei vizați sunt rugați să furnizeze informații bancare și să transfere fonduri cu un comision de 10%.
Banca recomandă ca utilizatorii să fie atenți la astfel de mesaje, în special cele primite prin e-mail, pe rețelele sociale sau pe site-uri de joburi. În cazul în care cineva suspectează că ar putea fi implicat într-o astfel de activitate, ar trebui să contacteze imediat atât poliția, cât și banca.