DN 7D porneşte din DN7 (din localitatea Câinenii Mici), traversează nordul judeţului Vâlcea – comunele Câineni, Boişoara, Titeşti şi Perişani – şi continuă în Argeş cu un drum judeţean. Este traseul cel mai scurt între judeţele Argeş şi Sibiu şi, totodată, o alternativă la DN 7, ocolind atât Valea Oltului, cât şi Dealul Negru, zone foarte aglomerate.
”Sunt foarte bucuros că, la numai două luni de când am preluat DN 7D, turnăm primii 3 kilometri de asfalt pe acest drum de pământ. Facem astfel primii paşi concreţi pentru intrarea în normalitate, aş spune eu, fiindcă este nedrept pentru oamenii locului şi pentru cei care tranzitează această superbă zonă ca, în secolul 21, să folosească un drum aflat mult sub standardele vremii”, a declarat preşedintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu.
Asfaltarea se face deocamdată pe o porţiune de doar trei kilometri, în satul Spinu din comuna Perişani, unde drumul este într-o stare avansată de degradare, dar cei 31 de kilometri vor fi asfaltați în întregime, promit factorii de decizie.
”Ne dorim să modernizăm acest drum pe întreaga lungime de 31,3 kilometri. Deoarece costurile pentru realizarea lucrărilor se ridică la aproximativ 1.200 miliarde de lei vechi, bani pe care Consiliul Judeţean nu îi poate aloca, am depus, în cadrul Programului Naţional de Investiţii ”Anghel Saligny”, un proiect în vederea obţinerii finanţării. Până se hotărăsc ei însă, noi vom face ce putem pe banii noştri”, a completat preşedintele CJ Vâlcea.
Localnicii sunt oricum neîncrezători în promisiunile autorităților, pentru că de 30 de ani li se spune că vor avea parte de un drum asfaltat și degeaba. Potrivit acestora, în anii 80 drumul era străbătut zilnic de 22 de curse, care transportau navetiștii dinspre Sibiu spre Curtea de Argeș și Râmnicu Vâlcea.
Ruta traversează direct zona de deal şi munte între Curtea de Argeş şi Câineni (județul Vâlcea), scurtând distanţa dintre Sibiu şi Piteşti cu 50 de kilometri. Din cauza faptului că în prezent drumul este desfundat, zeci de șoferi își fac praf mașinile dacă se încumetă la traversarea lui, mulți fiind scoși din noroaie doar cu ajutorul tractoarelor.
Încă de acum 3 ani, Constantin Rădulescu milita pentru refacerea acestui drum pitoresc, care ar permite evitarea aglomerației de pe Valea Oltului. În 2018, Rădulescu considera artera ”cel mai vechi drum din România, locul unde s-a născut Ţara Românească. Este o arteră extrem de importantă pentru ceea ce va însemna dezvoltarea acestei zone a judeţului Vâlcea, una dintre cele mai frumoase din România”.
”Cel mai vechi drum din România, Drumul Naţional 7 D, o eroare în actele rutiere care trenează de mai bine de 10 ani, un drum care traversează istoria şi timpul, dar totodată poate cea mai frumoasă depresiune montană a Vâlcii.
Locul unde s-a născut Ţara Românească, locul unde munţii înconjoară zona care a dat dinastia Basarbilor, locul unde Posada a încheiat pentru totdeauna visul de expansiune a regatului maghiar, deci drumul romanilor, drumul cruciaţilor, drumul mătăsii, drum care lega Europa Apuseană de Orient, acest drum care are peste 2000 de ani, astăzi înscrie cea mai importantă dată din istoria sa.
După ce a fost abandonat de istorie în urmă cu trei secole, odată cu construcţia Văii Oltului, ajungând azi un oarecare drum de pământ care taie ca o aortă Ţara Loviştei, cinci comune depinzând de el, acest drum primeşte în sfârşit o paternitate”, nota Rădulescu despe acest drum istoric.