News

Alertă generală în România! De teama coronavirusului, autoritățile au suspendat un tren care nici măcar nu mai există

10.03.2020 | 16:28
Alerta generala in Romania De teama coronavirusului autoritatile au suspendat un tren care nici macar nu mai exista
ADVERTISEMENT

Alertă generală în România! Coronavirusul câștigă teren pe zi ce trece și autoritățile încearcă disperate să mai blocheze pe cât posibil impactul. Printre măsurile luate se află și cea a suspendării legăturilor cu Italia, țara europeană cel mai puternic afectată.

Alertă generală în România!

Aproape 10 mii de cazuri infectate cu COVID-19, nu mai puțin de 463 de decese și puțin peste 600 de oameni vindecați se află în statistica Italiei. Datele negative cresc vizibil și apropierea sărbătorilor pascale îi bagă în sperieți și pe români.

ADVERTISEMENT

Mii de oameni se vor întoarce în țară, majoritatea din Italia sau Spania, ceea ce ar putea aduce o creștere semnificativă a cazurilor diagnosticate cu coronavirus și în România. Drept pentru care, Marcel Vela, ministrul de interne a anunțat că a blocat toate rutele aeriene și feroviare cu Italia.

De teama coronavirusului, autoritățile au suspendat un tren care nici măcar nu mai exista

Dacă pe calea aerului lucrurile sunt simple, companiile aeriene anunțând deja, după cum a precizat exclusiv FANATIK, că vor da banii înapoi pasagerilor care aveau deja achiziționate bilete, lucrurile se transformă în tragicomic atunci când vorbim despre trenuri.

ADVERTISEMENT

“Se aprobă suspendarea transportului rutier de persoane prin servicii regulate, regulate speciale şi ocazionale în trafic internaţional pentru toate cursele efectuate de către operatorii de transport spre Italia şi din Italia, începând cu data de 10 martie, ora 12,00 până în data de 31 martie, ora 12,00, ora României”, avea să declare Vela.

Adevărul este însă unul total diferit și arată o realitate cruntă. Între România și Italia nu mai există de prea mult timp o legătură feroviară directă, dar posibil ca lucrurile acestea să ajungă ceva mai greu la guvernanți.

ADVERTISEMENT

Mai exact, zece ani de zile au trecut de la ultimul București Nord – Venezia Santa Lucia, singura legătură feroviară pe care România a avut-o vreodată cu Italia. Între timp, ruta a fost desființată din cauza timpului mare de parcurs și a prețului uriaș al biletelor, cost pe care nu mai dorea nimeni să-l achite.

Vorbim despre 48 de ore pe care călătorii le petreceau într-un vagon, pentru că, adevărul acesta era. Nu a existat niciodată între cele două țări un tren, ci doar un singur vagon de dormit care era atașat, pe traseu, mai multor garnituri. Ca o curiozitate, în Venezia ajungeau, de fapt, vagoane din mai multe țări, printre ele Serbia sau Croația, care formau, în cele din urmă, un tren.

ADVERTISEMENT

Astfel, cine e „old school” și nu vrea să ajungă în Italia în maximum 90 de minute, așa cum se întâmplă în cazul companiilor aeriene de linie sau low cost, ar putea să meargă până la Budapesta și Viena cu trenul. Cele două țări au în continuare linii directe cu Italia. România păstrează și ea câteva rute europene, unele despre care FANATIK a scris AICI.

Interesant este că lângă Marcel Vela se afla chiar și ministrul interimar al Transporturilor. Lucian Bode nu și-a contrazis colegul, ci a preferat să discute mai mult despre legăturile rutiere între cele două țări. Fără autostradă în ce privește partea română, măcar rutier, România și Italia sunt legate cumva.

 

 

 

ADVERTISEMENT