Un portavion nuclear american a fost implicat într-o coliziune cu o navă cargo, sub pavilion panamez. Incidentul a avut loc miercuri seara, în apropierea Port Said, Egipt, în Marea Mediterană, arată Reuters.
Marina americană (US Navy) a transmis că portavionul cu propulsie nucleară Harry Truman, de 100.000 de tone, a fost implicat în incident. A fost vorba despre o coliziune cu nava comercială Besiktas-M, un cargou de 55.000 de tone.
Potrivit reprezentanților Marinei, nu există persoane rănite, iar portavionul nu a fost afectat, după acest accident. De asemenea, instalațiile nucleare se află „în stare stabilă și sigură”.
„Portavionul din clasa Nimitz USS Harry S. Truman (CVN 75) a fost implicat într-o coliziune cu nava comercială Besiktas-M la aproximativ 23:46, ora locală, pe 12 februarie, în timp ce opera în vecinătatea Port Said, Egipt, în Marea Mediterană.
Coliziunea nu a pus în pericol Harry S. Truman. Nu s-au raportat inundaţii şi nici răniţi. Instalaţiile (nucleare) de propulsie nu au fost afectate şi sunt în stare stabilă şi sigură”, a transmis Marina americană.
The Nimitz-class aircraft carrier USS Harry S. Truman (CVN 75) collided with the bulk carrier Besiktas-M off the coast of Egypt yesterday.
The Pentagon reports that the collision “did not endanger the Harry S. Truman.” pic.twitter.com/mVKEAcabJa
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) February 13, 2025
Marina Americană a informat că la bordul portavionului se afla un echipaj de 5.000 de marinari. Din fericire, niciunul dintre aceștia nu a fost rănit. O investigație este în curs pentru a stabili cum a avut loc incidentul.
La ora actuală, Statele Unite ale Americii dețin 11 portavioane. Astfel de coliziuni se petrec extrem de rar. Incidente similare, în care au fost implicate două nave de război, au avut loc în 2017, în regiunea Asia-Pacific.
În urma accidentelor, 17 marinari și-au pierdut viața. Un raport al US Navy arăta că aceste coliziuni puteau fi evitate și că s-au produs în urma unor erori ale marinarilor aflați la bordul navelor.
„Ambele accidente puteau fi prevenite, iar investigaţiile au descoperit mai multe erori ale ofiţerilor de cart care au contribuit la incidente”, se preciza în raportul transmis de Marina americană.