G-mail a emis un avertisment chiar înainte de Crăciun și ne-a anunțat pe toți să fim atenți. O nouă tentativă de fraudă face victime în această perioadă, iar utilizatorii sunt sfătuiți să fie cu ochii în patru.
Înainte de Crăciun, mulți suntem cupriși de spiritul festiv și stăm ore în șir pe internet să căutăm cadouri. Ei bine, acela devine momentul perfect pentru hackeri să acționeze. Escrocii profită de agitația sărbătorilor pentru a-și intensifica atacurile asupra căsuțelor poștale Gmail.
Google a confirmat că a avut loc o creștere masivă a amenințărilor online încă din luna noiembrie, relatează mirror.co.uk. Compania a mărturisit că numărul mare de fraude face “protejarea căsuțelor poștale o provocare și mai mare decât de obicei”.
Deși sistemele de securitate ale Gmail blochează majoritatea amenințărilor, experții avertizează că un nou val de atacuri este în desfășurare. De aceea, reprezenanții Google ne îndeamnă să rămânem vigilenți.
“Suntem încântați de acest progres, dar de obicei vedem un al doilea val de atacuri în această perioadă a sezonului festiv, când atacatorii își ajustează și încearcă lucruri noi. Ne vom ajusta odată cu ei, continuând să adăugăm noi protecții pentru a menține căsuțele poștale în siguranță. Este la fel de important pentru voi să rămâneți vigilenți și să raportați orice emailuri suspecte ca spam sau phishing”, a declarat Google într-o postare pe blog, potrivit mirror.co.uk.
Se pare că hackerii și-au rafinat metodele, iar Google a dezvăluit trei tipuri principale de înșelătorii la care să fim atenți.
În primul rând, escrocii au găsit un mod de a trimite facturi false care conțin numere de telefon suspecte. Când victimele sună la aceste numere, se trezesc vorbind cu așa-ziși “agenți” care încearcă să-i convingă că datorează sume importante de bani.
A doua tactică folosește numele celebrităților pentru a câștiga încrederea utilizatorilor Gmail. Escrocii trimit emailuri care par să vină direct de la vedete sau folosesc imaginea acestora pentru a promova tot felul de produse. Ei păcălesc oamenii cu oferte care par “prea bune ca să fie adevărate”.
Cea mai periculoasă metodă este atunci când înșelătorii șantajează direct victima. Mesajele trimise conțin informații personale, inclusiv adresa lor de domiciliu și uneori chiar fotografii ale locuinței. Urmează amenințări cu publicarea datelor personale dacă nu se plătește o răscumpărare.