Începând cu luna decembrie, sucursala din România a Revolut Bank UAB devine oficial activă. În același timp, IBAN-urile locale puse la dispoziție de partenerul Revolut în România (Libra Bank) vor migra la IBAN-uri oferite de sucursala locală Revolut.
Poate cea mai importantă consecință a acestui proces este că românii își vor putea încasa salariile direct în contul de Revolut, lucru care era ceva mai complicat până acum. Pe de altă parte, Revolut va ”juca” după aceleași reguli precum orice altă bancă ”fizică” din România. Iar asta poate aduce și ceva dezavantaje.
Începând de la finalul anului 2024, conturile de Revolut ale românilor vor fi mai expuse procedurilor de poprire, la solicitarea unor terțe instituții. Astfel, în cazul clienților care au credite neperformante la alte bănci, procedura de executare silită își poate urma calea legală, fără să mai fie nevoie de o hotărâre judecătorească, în cazul în care există deja un titlu executoriu.
FANATIK a scris, în trecut, despre situații în care procedura de executare silită a fost îngreunată de faptul că unele instanțe au stabilit că între clienții Revolut și Libra Internet Bank nu existau raporturi juridice. Astfel, devenea aproape imposibil din punct de vedere legal să fie instituită poprirea pe un cont care deține un IBAN la o terță instituție financiară care nu are un contract direct cu clientul final.
În iunie 2023, Judecătoria Bacău a admis, în premieră, cererea de validare a popririi pe un cont Revolut Bank Lituania pentru un bărbat care avea o datorie de aproape 8.000 de lei provenind dintr-un credit neperformant.
Excepție făcea ANAF, care a transmis, încă din 2022, cereri de recuperare către administrația fiscală din Liutania, în baza regulamentelor europene. Practic, fiscul a deschis ”un fir scurt” către conturile de Revolut ale românilor încă de acum doi ani.
”Până la startul operațiunilor sucursalei locale, deoarece entitatea lituaniană Revolut Bank UAB este cea la care sunt înrolați clienții, aceasta este și singura care poate executa ordine/înființa popriri din partea entităților din România, dar numai cu respectarea procedurilor lituaniene, europene, precum Regulamentul UE Nr. 1215/2012 privind competența și recunoașterea și executarea hotărârilor în materie civilă și comercială (adică potrivit procedurii prevăzute la art. 41, 42 din prezentul regulament) și a altor prevederi legate de procedura europeană de executare”, au explicat reprezentanții Revolut România, într-un răspuns pentru FANATIK.
Ce se va întâmpla după deschiderea Revolut Bank Sucursala România? Reprezentanții gigantului fintech arată că procedurile se vor raporta direct la legislația românească în vigoare.
”După migrarea la IBAN local propriu, clienții din România vor deveni clienții Revolut Bank UAB Sucursala România, iar conturile lor vor deveni conturi deschise în România.
Sucursala se va supune aceluiași cadru legal ca orice altă bancă de pe piață, urmând să dea curs popririlor în conformitate cu legislația românească.
Compania noastră tratează cu seriozitate respectarea legislației pe toate piețele în care își desfășoară activitatea, iar entitatea locală va contribui la o relație mai strânsă cu sistemul judiciar și autoritățile locale de reglementare, tocmai pentru a proteja interesele clienților”, au mai explicat reprezentanții Revolut România.
Revolut Bank UAB este o bancă digitală cu 34 de milioane de clienți în Spațiul Economic European și peste 4 milioane în România.
Țara noastră este a doua mare piață a Revolut, la nivel global, după numărul de clienți retail și prima în UE. Începând cu anul 2022, banca a inițiat demersurile de reglementare a unei sucursale locale în România. Aceasta va începe să funcționeze efectiv în decembrie 2024, însă doar în mediul digital. Până la sfârșitul acestui an, clienții noi și cei existenți vor primi IBAN-uri Revolut românești.
Conturile vor continua să fie garantate până la 100.000 de euro de Fondul Lituanian de Garantare a Depozitelor.
„Operaționalizarea sucursalei Revolut Bank UAB în România și faptul că vom oferi propriile IBAN-uri românești reprezintă un nou pas către obiectivul de a deveni contul bancar principal pentru clienții din această piață. Punem mare accent pe capacitatea de a fi relevanți la nivel local în fiecare țară în care operăm.
Scopul nostru este să ne ajutăm clienții să își valorifice la maximum finanțele și să îi sprijinim să preia un control mai mare, mai eficient asupra banilor lor. Fie că este vorba de preferințele lor privind cheltuielile, fie că vor să economisească sau să investească, Revolut le oferă utilizatorilor un întreg ecosistem direct în aplicație, pentru a centraliza și optimiza deciziile lor financiare și pentru a-i ajuta să obțină maximum de la banii lor”, a declarat Gabriela Simion, Manager General al Revolut Bank UAB Sucursala România.