Alegeri 2024

Cum a fost văzută Alianța Dreapta Unită în campania electorală online. Analiza zilei

Campania din mediul online a Alianței Dreapta Unită, alcătuită din partidele USR, PMP și Forța Dreptei, a fost analizată de specialiști cu ajutorul unui soft specializat.
06.06.2024 | 12:49
Cum a fost vazuta Alianta Dreapta Unita in campania electorala online Analiza zilei
Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online. 30 de zile de reflectare media. Foto: Facebook Forța Dreptei
ADVERTISEMENT

Mai exact softul media intelligence NewsVibe România. Astfel, experții au putut să evalueze modul în care s-a menționat numele Dreptei Unite (și termenii asociați USR) în ultima lună de campanie electorală. Datele au fost extrase din cele mai relevante 5.000 de surse online, dar și din Facebook România, fiind reprezentative pentru zona cea mai activă de creare de conținut de știri.

Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online

”Statisticile au fost îmbunătățite cu algoritmi de inteligență artificială procesați de echipa NewsVibe, pentru înțelegerea unui volum ridicat de știri sau postări”, arată Informat.ro. Potrivit graficului, fluctuațiile mențiunilor și impactul legat de Alianța Dreapta Unită au fost analizate pe o perioadă de 31 de zile, cât a durat campania electorală.

ADVERTISEMENT

Vârfuri efective de mențiuni ale Alianței Dreapta Unită

Se pot observa, așadar, două vârfuri majore în jurul datelor de 9 mai și 4 iunie, începutul campaniei, respectiv momentul în care mai multe atacuri împotriva USR au avut loc. Spre deosebire de partidul AUR, Alianța Dreapta Unită a avut o dinamică ascendentă a mențiunilor în ultimele săptămâni de campanie, astfel că interesul alegătorilor a fost mai ridicat în acest moment.

Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online 1
Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online 1

(Grafic NewsVibe – număr mențiuni relevante, în ultimele 30 de zile, comparativ cu impactul estimat de acestea conform algoritmului NewsVibe; în analiză sunt luate în calcul doar mențiunile relevante din sursele filtrate de NewsVibe)

ADVERTISEMENT

Impact în funcție de canalul de distribuție. Facebook sau web?

Potrivit graficului prezentat mai jos, mențiunile despre alianță sunt dominate de impactul web avut pe diverse site-uri claisce de știri în special, dar și de o contribuție majoră pe Facebook. ”Vârfurile corespunzătoare impactului web și Facebook sunt aproape simultane, indicând o sincronizare a mențiunilor între aceste canale”, mai arată sursa citată.

Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online 2
Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online 2

(Grafic NewsVibe – evoluția impactului mențiunilor, în top 4000 de surse de Facebook din România, comparativ cu evoluția impactului în toate sursele monitorizate de NewsVibe în România)

ADVERTISEMENT

Harta vizibilității în sursele locale ale Alianței Dreapta Unită

Potrivit acestei hărți a vizibilității în sursele locale, distribuția geografică a mențiunilor cu puncte fierbinți a fost mai mare în Timiș, Cluj și București, așadar zonele unde oamenii sunt mai interesați de această alianță. Au existat, pe alocuri, mențiuni mai mari decât uzual în Maramureș, dar și în Sibiu sau Constanța. Aceste zone sunt fie zone de competiție electorală, fie ținte strategice pentru campania acestei alianțe.

Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online 3
Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online 3

(Grafic NewsVibe – harta distribuției știrlor în top 1000 de surse locale, din județele din România; au fost luate în calcul postări sau articole din surse relevante pentru fiecare județ în parte)

ADVERTISEMENT

Top cuvinte cheie în căutarea Alianței Dreapta Unită

Cât despre cuvinte cheie, cele mai folosite au fost cele precum USR, candidat PSD, primar, președinte român, Timișoara. Acestea indică temele centrale ale campaniei și subliniază competiția directă cu PSD. Toate temele includ alegerile, leadership-ul și problemele locale, reflectând totodată un discurs axat pe schimbare, principalul subiect dezbătut de alianță.

Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online 4
Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online 4

(Grafic NewsVibe – nor de cuvinte cu cele mai menționate cuvinte cheie, extrase cu algoritmi de Named Entities Recognition)

Top surse media care menționează Alianța Dreapta Unită

Sursele principale care menționează Alianța Dreapta Unită includ mai multe site-uri de știri și platforme asociate direct cu USR. Cum ar fi USR Diaspora, USR Sector 3. Extrem de interesant, platforma PS News, de obicei critică față de această alianță, este printre primele surse, așadar există un interes crescut în această campanie.

Top hashtags când vine vorba de căutarea Alianței Dreapta Unită

Hashtagurile au jucat un rol important în această campanie electorală, în special pe rețelele sociale. Atfel, ”hashtags precum “#usr”, “#aliantadreaptaunita”, “#alegerile”, “#lucianjudeteprimar” și “#dreaptaunita” reflectă teme similare cu cele din cuvintele cheie, indicând o focalizare pe alegeri și susținerea candidaților locali. Hashtag-urile frecvente arată o campanie activă și orientată pe social media”, arată sursa citată.

Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online 5
Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online 5

(Grafic NewsVibe – nor de cuvinte cu cele mai menționate hashtags)

Top emoji folosite în interacțiunile cu Alianța Dreapta Unită

La fel ca și hasghtags, utilizatorii de internet, dar și partidele, se folosesc deseori de emoji pentru a transmite mai departe un mesaj. ”Emojis-ul folosite frecvent includ simboluri de aprobare (bifă verde), mâini strânse, steagul României și simboluri legate de vot, ceea ce sugerează o campanie centrată pe unitate și patriotism. O bună parte din postările însoțite de bifă conțin informații despre realizările propriilor primari în funcție”, au explicat specialiștii.

Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online 6
Alianța Dreapta Unită, în campania electorală online 6

(Grafic NewsVibe – nor de cuvinte cu cele mai menționate emojiuri)

Statisticile arată că Alianța Dreapta Unită a avut o prezență constantă și bine orchestrată în mass-media, în timpul campaniei electorale recente. Mai mult, graficele indică faptul că au existat puncte de activitate intensă, probabil corelate cu evenimente de campanie importante. ”Distribuția geografică a mențiunilor și interesul arată o concentrare strategică pe zone cheie, în timp ce cuvintele cheie și hashtags reflectă o campanie bine orientată și axată pe teme de actualitate și probleme locale. În general, datele sugerează o campanie bine planificată și implementată, cu un impact semnificativ atât pe web, cât și pe rețelele sociale”, menționează Informat.ro.

Top conținut despre Dreapta Unită in campanie

Cu siguranță lansarea Alianței Dreapta Unită și a listei comune de candidați pentru europene a fost cel mai de interes moment pentru toată lumea. USR, PMP și Forța Dreptei și-au anunțat oficial formarea alianței la început de campanie, un eveniment acoperit pe larg de media, fiind considerat un moment important pe scena politică. Alianța Dreapta Unită încearcă să câștige diverse primării, dar miza este Parlamentul European, acolo unde au șanse să ajungă nume ca Dan Barna, Vlad Voiculescu sau Eugen Tomac.

De asemenea, au apărut mai multe știri despre problemele de coordonare în cadrul alianței, pentru că există mai multe localități unde USR, PMP și Forța Dreptei au decis să își desemneze un candidat propriu, lucru care va crea confuzie în rândul electoratului. Potrivit datelor, liderii USR și PMP, Cătălin Drulă respectiv Eugen Tomac, au fost foarte activi în media, promovând alianța și criticând actuala guvernare. Mai mult, Cătălin Drulă ar fi transmis semnale că se pregătește de o candidatură prezidențială. Pentru această alianță, primarii în funcție au fost extrem de importanți, fiind promovați peste tot. Este vorba de primarii din Timișoara, Brașov, dar și Sectorul 1 și Sectorul 2 din București.

ADVERTISEMENT
"Dormim în camere separate noaptea". Adevărul despre căsnicia lor, cei doi formează unul dintre cele mai solide cupluri
Moment de cotitură pentru România în fața Europei: suntem la 5 zile de...
Moment de cotitură pentru România în fața Europei: suntem la 5 zile de o premieră istorică sau de un potențial eșec
EXCLUSIV | Gică Popescu, petrecere secretă la Ciolpani, cu peste 100 de invitați!...
EXCLUSIV | Gică Popescu, petrecere secretă la Ciolpani, cu peste 100 de invitați! Un preot a oficiat uniunea, iar Gică Hagi a fost prezent la eveniment. FOTO
În Vaslui se câștigă la cireșe mai bine decât în Spania la căpșuni....
În Vaslui se câștigă la cireșe mai bine decât în Spania la căpșuni. Cu cât e plătita ziua de muncă
Schimbări uriașe în topul celor mai bogaţi români! Ion Țiriac a revenit pe...
Schimbări uriașe în topul celor mai bogaţi români! Ion Țiriac a revenit pe primul loc, după ce s-a prăbușit averea unui rival
Incredibil ce s-a aflat despre Toto Cutugno la opt luni de la moartea...
Incredibil ce s-a aflat despre Toto Cutugno la opt luni de la moartea sa. Fiul său a dezvăluit totul: ”Nu l-a văzut niciodată să...”
CRESC SALARIILE! Ministerul MUNCII a publicat documentul așteptat de ANGAJAȚI
CRESC SALARIILE! Ministerul MUNCII a publicat documentul așteptat de ANGAJAȚI
Cum a aflat make-up artistul vedetelor că are cancer. Mesajul dureros transmis de...
Cum a aflat make-up artistul vedetelor că are cancer. Mesajul dureros transmis de soț
Legendara artistă ne-a părăsit. Viața ei a fost un adevărat coșmar în ultimii...
Legendara artistă ne-a părăsit. Viața ei a fost un adevărat coșmar în ultimii ani
Doliu uriaș în showbiz! Este BREAKING NEWS pe toate posturile de știri!
Doliu uriaș în showbiz! Este BREAKING NEWS pe toate posturile de știri!
Reacția Jandarmeriei după ce Diana Șoșoacă s-a îmbrâncit cu jandarmii lângă un camion...
Reacția Jandarmeriei după ce Diana Șoșoacă s-a îmbrâncit cu jandarmii lângă un camion cu buletine de vot, în Sectorul 3
Celebrul oraș cu nume vulgar unde se află cel mai bine conservat amfiteatru...
Celebrul oraș cu nume vulgar unde se află cel mai bine conservat amfiteatru roman din lume. Poate fi vizitat de toți românii