Studioul de film MGM, care a dat publicului de pe micile și marile ecrane nenumărate francize îndrăgite, face o schimbare majoră de paradigmă și intră în portofoliul Amazon.
Gigantul din sectorul ecommerce a dezvăluit în cursul zilei de miercuri că va cumpăra studiul de film și televiziune, înființat acum 97 de ani, pentru suma de 8,45 miliarde de dolari.
Vestea trebuie să fie deosebit de bună pentru MGM, deoarece oferta pentru care s-a bătut palma e cu 40% mai mare decât cele venite de la alte nume mari din piață, cum ar fi Apple sau Comcast.
Încă din decembrie au apărut zvonuri conform cărora MGM își caută un nou proprietar și Apple a fost cel mai aproape de a definitiva tranzacția, oferind 6 miliarde de dolari.
Jeff Bezos poate fi fericit cu lovitura pe care a dat-o, având în vedere numele grele din seria francizelor pe care le are acum în portofoliul Amazon. Cea mai cunoscută este, fără doar și poate, seria James Bond.
Din păcate, însă, Amazon va deține doar 50% din franciză, deoarece restul este al fraților Barbara Broccoli și Michael G. Wilson, care au ultimul cuvânt în ceea ce privește peliculele: ei decid când apare un nou film și cine ar trebui să fie actorul principal, printre altele.
MGM mai deține și francizele Rocky sau The Hobbit, dar pe listă se regăsesc și seriale ca Vikings sau The Handmaid’s Tale.
”Adevărata valoare financiară a acestei afaceri este catalogul plin de titluri importante, pe care dorim să le reimaginăm și să le dezvoltăm alături de echipa talentată de la MGM”, a declarat Mike Hopkins, vicepreședinte senior al Prime Video și Amazon Studio, conform theverge.com.
Vânzarea MGM apare într-o perioadă de consolidare a Hollywood-ului în era streamingului video. Companiile fac tot posibilul să-și îmbogățească colecțiile, pentru a putea rivaliza cu Netflix și cu Disney.
Tranzacția de acum nu este nici prima și sigur nu va fi nici ultima de acest fel. Disney a cumpărat 21st Century Fox pentru suma imensă de 71 de miliarde de dolari, aducând librăria media pe platforma Disney+.
De asemenea, WarnerMedia și Discovery au fuzionat recent, iar asta poate aduce noi schimbări în ceea ce privește HBO.