News

Amendă drastică pentru Vodafone de la Protecția consumatorului. Cum au fost afectați abonații

26.04.2019 | 18:44
Amenda drastica pentru Vodafone de la Protectia consumatorului Cum au fost afectati abonatii

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, în cursul zilei de joi, că a amendat cu 70.000 de lei “un operator de telefonie mobilă pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte față de consumatori, în scopul majorării costurilor abonamentelor” cu peste 2,3 milioane de utilizatori, potrivit HotNews.ro. Autoritatea nu a răspuns la solicitarea din urmă a HotNews.ro de a aduce mai multe detalii despre ce operator este vorba. Surse din industrie au precizat că este vorba de Vodafone.

Vodafone a fost amendat!

O amendă de 70.000 de lei a ajuns la “un operator de telefonie mobilă pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte față de consumatori, în scopul majorării costurilor abonamentelor” cu mai mult de 2,3 miliaone de utilizatori. Deși nu este specificat, surse din industrie anunță că este vorba de Vodafone. ”Decizia operatorului vizat a fost luată în baza unei clauze contractuale care dă dreptul operatorului economic să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar”, explică un comunicat al ANPC.

”Având în vedere că informațiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea prețului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, comisia întrunită la nivelul ANPC va analiza posibilitatea dispunerii încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent”, arată autoritatea.

Vodafone a fost amendat!
Vodafone a fost amendat!

“Utilizează o practică comercială incorectă”

”Operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenței profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri – apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziție de forță dominantă și psihologică.

Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creștere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaților în condițiile în care procedurile de renunțare la contract, sau de portare a numărului într-o altă rețea, sunt complicate și necesită o anumită perioadă de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformează sau este susceptibil să deformeze, în mod esențial, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja într-o relație contractuală cu acesta”, subliniază comunicatul.

Tags: