Un avion aparţinând companiei Tarom, care zbura pe ruta Tel Aviv – Bucureşti, a fost redirecţionat joi noapte pe aeroportul din Istanbul, după ce în timpul zborului a fost primită o ameninţare prin e-mail care anunţa prezenţa la bord a unei bombe.
Reprezentanţii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) au anunţat, vineri, că o ameninţare privind prezenţa unei bombe la bordul unei aeronave Tarom care efectua cursa RO 154 (Tel Aviv – Bucureşti) a fost primită pe o adresă publică de e-mail a CNAB, la ora 01.23.
”Conform procedurilor în vigoare, s-a anunţat imediat compania aeriană şi totodată s-a constituit celula de criză a aeroportului Henri Coandă care a analizat ameninţarea. După efectuarea propriei analize, compania aeriană a decis ca aeronava să aterizeze la Istanbul”, se arată într-un comunicat.
Avionul plecat din Israel a aterizat de urgență la Istanbul la ora locală 03:30, în urma deciziei luate de către comandantul de zbor, care respectă procedurile standard pentru astfel de situații. La bordul aeronavei se aflau 88 pasageri.
Odată ajunsă la sol, aeronava a fost verificată și s-a dovedit că alerta este falsă. Compania Tarom precizează că pasagerii au primit asistență pe aeroportul din Istanbul, iar în jurul orei locale 11.30 (ora 10.30, ora României) aeronava a decolat spre București.
Cursa de la Tel Aviv ar fi trebuit să aterizeze la Bucureşti în noaptea de joi spre vineri, la ora 2.40. Ameninţarea cu bombă s-a suprapus cu întreruperea temporară a comunicaţiilor pe aeroportul Henri Coandă, pentru efectuarea unor lucrări tehnice.
Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti a explicat situaţia într-un comunicat. „Fără vreo legătură cu amenințarea de mai sus, începând cu ora 0.00 a zilei de 24 martie, pentru un interval de 3-4 ore, a fost programată o întrerupere a comunicațiilor pe aeroportul Henri Coandă, în vederea înlocuirii unui echipament IT.
Acțiunea a fost anunțată cu mai mult de o săptămână în avans, atât intern cât și către toți utilizatorii externi, inclusiv către companiile aeriene și agenții de handling, pentru ca aceștia să-și ia măsurile necesare iar traficul aerian să nu fie afectat. Prin eforturile echipei IT, perioada de întrerupere a comunicațiilor a fost scurtată la cca. o oră.
Precizăm că astfel de întreruperi, de scurtă durată, ale comunicațiilor au mai avut și vor mai avea loc, cu anunțarea prealabilă a colaboratorilor, până la finalizarea proiectului de upgradare a echipamentelor arhitecturii de rețea business a CNAB. Serviciile de specialitate nu a sesizat nici în acest interval și nici ulterior vreun atac cibernetic”, se arată în informarea CNAB.