Conform Observatornews.ro, în București e foarte greu ca cineva să găsească un loc liber de parcare. Practic s-au transformat în loc de parcare inclusiv intersecțiile, șoselele sau trecerile de pietoni. Asta, pentru că șoferii își lasă mașinile pe unde apucă, pentru că nu prea sunt interesați dacă vor primi amendă.
În realitate nici nu prea sunt șanse, statistic, să primească amendă pentru că polițiștii spun că dau mii de amenzi, dar sunt total depășiți de situație. Sunt prea puțini și nu pot acoperi toate străzile 24 de ore din 24, astfel că majoritatea șoferilor scapă nesancționați. În acest sens, toată lumea parchează cum dorește în ”jungla” bucureșteană.
Un exemplu e Calea Moșilor din București, acolo unde șoferii încalcă mereu legea, deși au o ”scuză”. ”Incredibil de greu. Şi cu masinuţa atât de mică, tot este greu”, se plânge un șofer care vrea să parcheze în zonă. ”Pentru două, trei minute am o livrare”, se scuză un alt șofer care, în mod evident, încalcă legea.
Situația e identică și în nordul orașului. ”De obicei în parcări, caut, parchez mai departe, dar nu găseşti. Acum pe trecerea de pietoni. Uitaţi de jur împrejur. E haos. Nu au timp să sancţioneze atât”, remarcă subtil un alt șofer, convins că are șanse mari să scape nesancționat. Practic, prea multă lume încalcă legea, astfel că polițiștii nu fac față.
”Cu locurile de parcare e jale. Fiecare parchează pe trotuar, pe unde apucă. Eu am parcat aici pentru că am avut nevoie la covrigărie. Prefer să risc amendă decât să ce, să mă chinui să parchez? Mai bine stau pe trecere şi plătesc amenda în caz de ceva”, a mărturisit un alt șofer care a parcat în mijlocul drumului.
Momentan, sancțiunea pentru o parcare aiurea poate ajunge la 825 de lei, însă există și riscul ca șoferul care și-a parcat mașina neregulamentar să nu o mai găsească acolo unde a lăsat-o. Asta, pentru că mașina va fi luată și dusă la depozitul de mașini, iar acolo pe lângă amendă va trebui plătită și o taxă de 500 lei, pe lângă 50 de lei pe zi pentru fiecare zi în care mașina a fost sechestrată în depozit.
Doar în Sectorul 3 au fost ridicate în primele 10 luni ale anului peste 3.000 de mașini parcate ilegal. Ritmul de ridicare zilnic este de 20-25 de mașini parcate ilegal. ”Într-un interval de 24 de ore la nivelul poliției locale sector 3 se ridică un număr de aproximativ de 20-25 de autovehicule staţionate neregulamentar.
Cele mai des întâlnite situaţii amintesc oprirea pe trotuar, pe colţul intersecţiilor, un factor principal generator de accidente rutiere din cauza lipsei vizibilităţii, de asemenea oprirea pe trecerile pentru pietoni”, a declarat Alexandru Dascălu, reprezentant Poliţia Locală Sector 3, pentru Observatornews.ro.
Oamenii legii spun că fac tot ce pot ca să elibereze șoselele, însă ar fi nevoie de mai mulți angajați care să monitorizeze străzile. ”Din păcate, mentalitatea conducătorului auto lasă de dorit şi trebuie să se schimbe. Momentan suntem la modul dacă vrea să plătească factura de telefonie trebuie să oprească în faţa sediului.
Indisciplina pe care o avem în trafic, pentru a combate acest fenomen nu avem niciodată suficienți polițiști pentru a sta pe fiecare arteră. Practic dacă mergeţi pe orice arteră din Bucureşti găsiţi cel putin 5-6 abateri de la regulamentul rutier”, declară Daniel Răşică, şeful Poliţiei Locale Bucureşti. Doar în 2024, Poliția Locală București și Poliția Locală Sector 3 au sancționat 10.000 de șoferi, împreună. La rândul său, Brigada Rutieră a aplicat 9.000 de amenzi.