News

ANAF scoate din nou la vânzare avionul lui Ovidiu Tender. Care e prețul de pornire al aeronavei

ANAF scoate din nou la vânzare avionul lui Ovidiu Tender. Care e prețul de pornire al aeronavei, care a mai fost o dată la licitație în urmă cu mai multe luni.
25.05.2023 | 13:55
ANAF scoate din nou la vanzare avionul lui Ovidiu Tender Care e pretul de pornire al aeronavei
ANAF scoate din nou la vânzare avionul lui Ovidiu Tender. Foto: ANAF
ADVERTISEMENT

ANAF scoate din nou la vânzare avionul lui Ovidiu Tender. Care e prețul de pornire al aeronavei, care a mai fost o dată la licitație în urmă cu mai multe luni. Autoritățile au transmis, prin intermediul serviciului de executări silite speciale București ANAF că vor organiza pe 20 iunie 2023 o licitație în acest sens.

ANAF scoate din nou la vânzare avionul lui Ovidiu Tender

Licitația va începe la ora 14:00 la sediul din București al instituției, la adresa Lucrețiu Pătrășcanu nr. 10, corp B, cam. 202. Va fi scoasă la vânzare o aeronavă McDonnel Douglas tip DC9-82 (MD82), nr fabricație 49119, nr. înmatriculare YR-OTN. Prețul de pornire al avionului va fi acum de 374.587 lei fără TVA.

ADVERTISEMENT

Doritorii pot depune ofertele până la 19 iunie, iar cumpărătorul va suporta costurile de manevră, dar și costurile de depozitare și preluare a bunurilor. Pentru informații speciale doritorii au la dispoziție adresa de e-mail cazurispeciale.mb@anaf.ro. Avioanele de transport pasageri McDonnel Douglas 80 (MD-80) au apărut în 1979, existând cinci modele care puteau transporta între 155 și 175 de pasageri.

În luna februarie, ANAF mai avea o tentativă de a vinde mai multe aeronave care au aparținut companiei Tender SA, însă se pare că licitația nu a fost un succes real, pentru că au mai rămas avioane ”pe stoc”. În acel moment șase dintre aeronave aveau prețul de pornire sub 20.000 de lei, în timp ce unul dintre avioane valora 500.000 de lei.

ADVERTISEMENT

Se pare că avionul care a rămas nevândut e chiar cel mai ”interesant” pentru investiții, mai exact aeronava DC9-82 (MD82), avion de 45 de metri. Potrivit siteurilor de specialitate, acest avion valora în 1999 aproximativ 40 de milioane de dolari, iar acum prețul de pornire poate fi considerat un adevărat chilipir, mai ales că e vorba și de o reducere de aproximativ 100.000 de lei față de licitația precedentă.

În februarie, ANAF mai scotea la licitație un avion McDonnel Douglas DC9-81 (MD81), la un preț de pornire de 19.373 lei, care valora în 1999 aproximativ 5 milioane de dolari. Restul avioanelor scoase la licitație erau un avion ”McDonnel Douglas DC9-82 (MD82), număr fabricație 48079, nr. înmatriculare YR-MDL, la prețul de pornire al licitației 19.350 lei, precum și un avion McDonnel Douglas DC9-82 (MD82), număr fabricație 48097, nr. înmatriculare YR-MDR, la prețul de pornire al licitației 19.350 lei, cota TVA/neimpozabil/scutit 19%”.

ADVERTISEMENT

Cel mai probabil prețul scăzut al aeronavelor sugerează că avioanele ar avea nevoie de anumite investiții pentru a mai putea zbura în siguranță, însă pentru investitori acestea pot reprezenta o oportunitate. Miliardarii din țara noastră sunt mari amatori de avioane, cum ar fi frații Pavăl, proprietarii Dedeman, care și-au vândut recent avionul personal Embraer Phenom 300 cu 9 milioane de dolari.

Ion Țiriac, Dan Șucu (patron Rapid București și Mobexpert) sau Victor Căpitanu (CEO One United Properties) sunt, la rândul lor, deținători de avioane personale de tip charter. Între timp, compania milionarului Ionuț Cășuneanu deține un elicopter Eurocopter EC-120B Colibri, iar o altă companie deținută de Ioan Dunca are nu mai puțin de 10 elicoptere. O altă companie, deținută de Gabriel Comănescu, deține două elicoptere.

ADVERTISEMENT

Ovidiu Tender, cunoscut om de afaceri din Timișoara, cu o avere de 850 de milioane de euro, a fost condamnat la 12 ani de închisoare pentru înșelăciune, instigare la abuz în serviciu contra propriei persoanei, în formă calificată și continuată, constituirea și apartenența la un grup de crimă organizată, spălare de bani și spălare de bani în formă continuată, moment în care ANAF a ajuns în posesia avioanelor respective. A părăsit de mulți ani România, după ce a fost eliberat condiționat, și s-a mutat în Africa.

ADVERTISEMENT
Tags: