News

ANAF va avea acces la toate conturile românilor începând cu 11 ianuarie 2021

08.01.2021 | 17:24
ANAF va avea acces la toate conturile romanilor incepand cu 11 ianuarie 2021
ADVERTISEMENT

Fiscul va avea dreptul să monitorizeze toate conturile bancare începând cu luni, 11 ianuarie 2021.

ANAF va avea acces direct la toate informațiile privind conturile din bănci ale populaţiei şi firmelor, în baza unei Ordonanţe emise în vara anului 2021.

ADVERTISEMENT

Conform Adevărul, în Registrul central electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare toate firmele și instituțiile care au conturi financiare pentru persoane fizice și juridice vor fi obligate să trimită Fiscului toate informațiile disponibile.

ANAF va avea acces la toate conturile bancare ale românilor

Registrul central electronic pentru conturi de plăţi şi conturi bancare” va fi operat din 11 ianuarie de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, iar toate instituţiile care au conturi financiare pentru persoane fizice şi juridice vor fi obligate să trimită Fiscului toate informaţiile financiare pe care le au despre firme şi cetăţeni”, menționează ANAF.

ADVERTISEMENT

Registrul va fi ținut în contextul în care România trebuie să transpună o directivă europeană pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor și a terorismului. Prin Registrul central electronic pentru conturi de plăţi şi conturi bancare, ANAF va identifica rapid persoanele în funcție de IBAN.

„Registrul permite identificarea, în timp util, a tuturor persoanelor fizice sau juridice care deţin sau controlează conturi de plăţi şi conturi bancare identificate prin IBAN, astfel cum sunt definite în Regulamentul (UE) nr. 260/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului sau casete de valori deţinute la o instituţie de credit de pe teritoriul României”, este precizat în comunicatul ANAF.

ADVERTISEMENT

În Registru vor fi menționate următoarele date de identificare:

  • a) pentru titularul de cont-client, persoanele care deţin dreptul de semnătură pentru conturile deschise şi orice persoană care pretinde că acţionează în numele clientului: numele, însoţit de celelalte date de identificare;
  • b) pentru beneficiarul real al titularului de cont-client: numele, însoţit de celelalte date de identificare;
  • c) pentru contul bancar sau de plăţi: numărul IBAN şi data deschiderii şi închiderii contului;
  • d) pentru casetele de valori: numele concesionarului, însoţit de celelalte date de identificare şi durata perioadei de concesionare.

Informațiile din acest Registru vor fi păstrate timp de 10 ani de la încetarea relației de afaceri dintre bănci și clienți, potrivit sursei citate.
.

ADVERTISEMENT
Tags: