Life

Animalul înspăimântător descoperit recent de cercetători. E periculos pentru oameni și se ascunde perfect

Animalul înspăimântător descoperit de cercetători în Australia. Este o nouă specie de păianjen, care se ascunde foarte bine.
22.03.2023 | 07:27
Animalul inspaimantator descoperit recent de cercetatori E periculos pentru oameni si se ascunde perfect
Animalul înspăimântător descoperit de cercetători. Sursa foto: Mirror/Colaj Fanatik

Animalul înspăimântător descoperit de cercetători este o arahnidă și se ascunde foarte bine. Dimensiunea lor este una destul de mare, iar mușcătura lor poate fi dureroasă pentru oameni.

Animalul înspăimântător descoperit de cercetători. Ce este păianjenul cu trapă și unde se ascunde

Oamenii de știință au descoperit o nouă specie de păianjen în Australia, “rar și uriaș”. Femelele pot trăi până la 20 de ani în sălbăticie. Acesta ar putea provoca o mușcătură dureroasă din punct de vedere fizic, potrivit arahologului Michael Rix. Păianjenul obișnuiește să-și construiască vizuini cu trapă la intrare.

“Ei au aparatul de venin în colți, dar niciunul dintre păianjenii australieni cu trapă din grup nu este cunoscut ca fiind periculos de veninos”, a mai spus Rix.

Cu toate acestea, dimensiunea păianjenului ar putea însemna că mușcătura acestuia este dureroasă pentru oamenii care se află în preajma lui. Această specie este una mare pentru una de păianjen cu trapă. Femelele au o lungime a corpului de cel puțin 5 centimetri.

Noua specie de păianjen a fost descoperită în cadrul proiectului DIF al Muzeului Queensland din Australia, în zona solului negru din apropierea orașelor Eidsvold și Monto, potrivit Mirror.

Cum atacă acești păianjeni

Denumirea păianjenilor cu trapă vine de la ușa sub care trăiesc. Sunt creaturi nocturne și obișnuiesc să capteze insectele atunci când acestea trec prin zona lor. Păianjenii ies de sub ușă și se năpustesc asupra lor. Ușile capcană folosite de păianjeni sunt asemănătoare unor dopuri, fiind făcute din pământ și mătase.

Păianjenii “Euoplos dignitas”, așa cum a fost denumită specia lor, folosesc venin pentru a ucide, dar nu sunt periculoși pentru oameni. “Au aceste trape foarte criptice în aceste habitate forestiere, pe sol, iar majoritatea oamenilor nici măcar nu și-ar da seama că sunt acolo”, a mai explicat Michael Rix.

Masculi acestei specii au “o culoare roșie ca mierea” și trăiesc primii cinci până la șapte ani din viață în vizuini. După aceea, aceștia ies afară pentru a căuta o pereche, a mai spus cercetătorul.

Cel mai probabil, păianjenul este amenințat în sălbăticie. Acesta trăiește într-o zonă foarte mică de pădure, care a fost defrișată. În plus, nu se poate deplasa la fel de bine ca o insectă zburătoare.