Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) dezvăluie situația critică de la Blue Air și lansează acuzații extrem de grave la adresa conducerii companiei aeriene.
Într-o conferință de presă susținută luni, 18 iulie, președintele ANPC, Horia Constantinescu, a venit cu vești proaste pentru românii care așteaptă să fie despăgubiți de Blue Air.
Acesta a afirmat că șansele ca pasagerii să-şi primească banii înapoi sunt minime. Constantinescu spune că operatorul de zbor nu şi-a plătit nici măcar propriii angajați.
Conform oficialului ANPC, unii angajați ai Blue Air nu şi-au mai primit banii de trei luni. ”De unde să dea banii clienţilor dacă nici nouă nu ne dau”, s-ar fi plâns aceștia.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor acuză Blue Air că are în plan ieșirea de pe piaţă şi astfel tergiversează primirea procesului verbal privind amenda aplicată de ANPC.
”Blue Air de mult lua în calcul ieşirea de pe piaţă. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor şi să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, aşa cum era normal.
Noi am trimis procesul verbal prin poştă, cu confirmare de primire, iar acum aşteptăm să se întoarcă refuzul de primire. Următorul pas este să afişăm pe geam decizia de amendă.
În mod normal, dacă ştii că eşti nevinovat, vii să ridici procesul verbal şi îl conteşti în instanţă, dar dacă nici măcar nu vii să-l ridici, aceasta arată că vrei să tragi de timp. Că poate între timp mai anunţi nişte curse pe care le anulezi în ultimul moment”, a spus Constantinescu, conform Agerpres.
În ciuda avalanșei de cereri de despăgubiri, Blue Air continuă să promită curse pe care ulterior le anulează, mai spun cei de la ANPC.
Compania aeriană face acest lucru deşi ar fi convenit cu autoritățile române că va pune pe piață doar curse pe care le poate efectua.
Horia Constantinescu spune că ANPC primește în prezent foarte multe sesizări din partea oamenilor care sunt în poarta avionului, cu copii și cu bagaje.
”Au fost 73.000 de consumatori vătămaţi, consumatori vulnerabili, cărora nu li s-au rambursat banii, nici măcar portofelul electronic nu era funcţional”, a mai punctat Constantinescu.