Având în vedere că urmează perioada sărbătorilor de iarnă, ANPC și ECC Romania lansează o atenționare referitoare la falsele promoții. Ce poți face pentru a nu pica în plasa escrocilor?
Românii sunt în căutarea celor mai frumoase cadouri de Crăciun, în aceste zile, iar cei mai mulți preferă cumpărăturile online. În acest context, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) au transmis mai multe recomandări.
Inspectorii ANPC amintesc că trebuie acordată o atenție deosebită asupra reducerilor afișate. Consumatorii trebuie să verifice prețul inițial și noul cost, cel afișat după reducere.
Atunci când sunt făcute promoții, reducerea va fi aplicată la cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile. Totodată, clienții au la dispoziție 14 zile calendaristice dacă vor să renunțe la un produs sau un serviciu.
Acest lucru poate fi făcut fără a oferi explicații și fără să suporte penalități. „Aveți dreptul de a vă fi rambursată întreaga sumă plătită, inclusiv taxele de livrare, în termen de 14 zile calendaristice”, subliniază ANPC.
Este important de precizat că retragerea nu se face în cazul contractelor de servicii deja executate complet. Nu este acceptată nici pentru produsele făcute la comandă ori în cazul celor care se pot deteriora rapid.
ECC România amintește că toți comercianții trebuie să ofere informațiile necesare consumatorilor. În această categorie intră datele de contact ale vânzătorului, detalii privind produsele vândute, prețul final, modalitatea de plata și livrare, etc.
O atenție deosebită trebuie acordată și platformelor de unde sunt achiziționate bunurile, dar și asupra modalităților de plată. „Un site cu terminația .ro poate aparține unui vânzător din Ungaria sau Polonia.”
„Asigurați-vă că adresa site-ului este marcată cu «https» și simbolul lacătului închis. Alegeți o metodă de plată sigură și folosiți-vă de garanția legală”, mai arată Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).