Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a pus la dispoziția cetățenilor care vor să facă sesizări pentru diferite nereguli un număr special de telefon: 0790.219.551, notează G4 Media.
Acest număr special de telefon poate fi folosit doar în aplicația WhatsApp. După cum au transmis oficialii ANPC, acest număr poate fi folosit pentru a transmite sesizări urgente.
În plus, trebuie precizat că consumatorii nemulțumiți pot trimite pe WhatsApp doar imagini și fotografii către reprezentanții ANPC. Ei mai adaugă că acest număr nu poate fi folosit pentru apelurile de voce sau video.
Numărul de telefon urmează să fie folosit pentru raportarea facturilor la energie electrică și gaze naturale despre care consumatorii cred că sunt nejustificat de mari. De asemenea, prin intermediul aplicației pot fi depuse plângeri legate de facturile care nu au fost corectate.
Consumatorii pot folosi această formă de comunicare online pentru a transmite informații și plângeri despre produsele și serviciile care ar putea pune în pericol diferite persoane.
Mesajele trimise de consumatori vor fi analizate de către comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. Ei vor fi cei care vor decide care sunt sesizările pe care le pot prelua și cum urmează să fie tratate.
Oficialii ANPC au mai transmis că opțiunea consumatorilor de a trimite sesizări pe WhatsApp nu va înlocui opțiunile clasice de alertare a autorităților.
Cei nemulțumiți de produsele sau serviciile de care beneficiază pot cere ajutorul autorităților prin formulare fizice sau prin plângerile de pe site-ul instituției.
“Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcţie de raza teritorială în care îşi desfăşoară activitatea operatorul economic reclamat. Reclamaţiile se fac în format scris – transmise prin poştă -, în format electronic sau se depun personal, pentru soluţionarea acestora urmându-se procedura prevăzută de lege”, au mai adăugat reprezentanții ANPC.
Formularul pentru reclamații online AICI.
De la începutul controverselor publice legate de facturile crescute la energie electrică și la gaze naturale, ANPC a anunțat că va prelua reclamațiile cetățenilor pe site-ul instituției sau la numărul 021.9551.
“Atunci când primim o factură, trebuie să ne adresăm operatorului economic pentru a soluţiona acea problemă. Acolo unde nu există înţelegere, ne vom adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului la numărul de telefon 021.9551 sau pe site-ul autorităţii – www.anpc.gov.ro”, au transmis reprezentanții ANPC.