Alegeri 2024

ANPC va obliga producătorii să semnaleze micșorarea gramajului. Ciolacu: „De fapt, o înșelare a clienților”

Ciolacu: ANPC a pus în transparență decizională ordinul împotriva scumpirilor mascate. Control și pe piața detergenților
16.05.2024 | 15:33
ANPC va obliga producatorii sa semnaleze micsorarea gramajului Ciolacu De fapt o inselare a clientilor
Marcel Ciolacu vorbește despre „o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor” / Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Premierul Marcel Ciolacu a declarat, joi, înaintea ședinței de Guvern, că ANPC a pus în transparență decizională ordinul prin care procesatorii sunt obligați să semnaleze vizibil modificarea gramajului produselor. Măsura vine împotriva practicii micșorării cantității produselor și vânzării lor la același preț.

Ciolacu: „De fapt, de înșelare a clienților”

Premierul Marcel Ciolacu a declarat, joi, înaintea ședinței de Guvern, că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a pus în transparență ordinul privind combaterea fenomenului „shrinkflation”, despre care liderul PSD afirma recent că este „o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor”.

ADVERTISEMENT

„Facem deja un pas important și în problema reducerii gramajului, dar a păstrării prețului, acest tip de scumpire mascată, de fapt, de înșelare a clienților. Președintele ANPC a pus în transparență decizională ordinul care impune procesatorilor să semnaleze clar orice micșorare a gramajului produselor, cu toate detaliile necesare. Astfel, protejăm mai ales puterea de cumpărare a celor cu venituri mici și medii, cei mai afectați de aceste practici înșelătoare”, a declarat Marcel Ciolacu.

Modelul francez

Guvernul a decis astfel să aplice modelul din Franța, unde începând cu 1 iulie, supermarketurile au obligația să afișeze un anunț care să îi avertizeze pe consumatori cu privire la o reducere a cantităților unui produs la același preț.

ADVERTISEMENT

„Am decis punerea în transparență a acestui Ordin tocmai pentru a asigura consumatorii că ANPC acționează pentru protejarea drepturilor și intereselor lor, în contextul fenomenului cunoscut sub denumirea de ‘Shrinkflation’, care reprezintă micșorarea cantității produselor și vânzarea acestora la acealași preț.

Având în vedere această situație, recomandăm consumatorilor citirea cu atenție a etichetelor, mai ales a cantității produsului, precum și a prețului pe unitatea de referință a produsului, înscris pe acestea, astfel încât alegerea finală să fie una în cunoștință de cauză”, a comunicat Sebastian Hotca, președinte interimar al ANPC.

ADVERTISEMENT

Prețuri „total nejustificate” la detergenți

Premierul Marcel Ciolacu a mai spus că este necesară și intervenția Consiliului Concurenței asupra vânzării de detergenți, unde s-au înregistrat creșteri mari de prețuri, „total nejustificate”, a spus Ciolacu.

„Un alt tip de intervenție la fel de necesară este a Consiliului Concurenței și va exista un control asupra pieței detergenților unde există creșteri de prețuri total nejustificate. Vrem să întregim astfel cadrul măsurilor de stopare a scumpirilor demarat prin mecanismele de plafonare a prețurilor”, a informat premierul.

ADVERTISEMENT