News
notix pixel id

Ce programe TV preferă românii. Antena 3 are cel mai vârstnic public. La ce se uită tinerii

11.04.2021 | 09:33
Ce programe TV preferă românii. Antena 3 are cel mai vârstnic public. La ce se uită tinerii
Antena 3 atrage bătrânii în fața televizoarelor. Sursa foto - hepta.ro
ADVERTISEMENT

Topul televiziunilor din România a scos în evidență faptul că Antena 3 are cel mai vârstnic public. Surprinzător, dar nu TVR ocupă această poziție, postul național nefiind o stație dominată de urmăritori bâtrâni în aceeași proporție ca alte canale. De pildă, Antena 3 are aproape 60% din public peste 65 de ani. 

De altfel, conform ultimelor studii de audiență, televiziunile de știri din România au un public cu vârste ridicate. În primele trei luni ale acestui an, în prime-time, adică orele 19.00 – 0.00, peste jumătate dintre telespectatori au avut peste 55 de ani, conform măsurătorilor Kantar Media (sistemul peoplemeter).

De departe, cea mai mare pondere a telespectatorilor bătrâni o deține Antena 3: 81,2%. Mai exact, 81,2% din ratingul de 358.000 de telespectatori pe minut (prime-time), la nivel național, a fost format din persoane de peste 55 de ani (ianuarie – martie 2021).

ADVERTISEMENT

Antena 3, televiziunea cu cel mai vârstnic public!

Antena 3 nu este singura care atrage în fața televizoarelor acest segment de public. Realitatea Plus – 78%, România TV – 77,4% B1 TV – 72,6% Digi24 – 55% TVR 1 – 61% .

Studiul arată că mai bine de jumătate din audiența televiziunii Antena 3, adică 58,5% a fost reprezentată de persoane cu vârste de peste 65 de ani.

ADVERTISEMENT

Dacă ne raportăm la România TV, această cifră procentuală a fost de 54,7%. Digi24 stă destul de bine în acest top, având și urmăritori mai tineri. Doar 30,2% reprezintă telespectatorii cu vârste de peste 65 de ani.

Studiile arată că, în prime-time, 39,8% au fost persoane de peste 65 de ani la TVR 1, cifră procentuală mult mai mică decât la Antena 3, România TV și B1 TV (50%).

ADVERTISEMENT

Tinerii par că nu prea se mai uită la televizor. În primele trei luni ale acestui an, cifrele procentuale ale celor cu vârste între 18 și 24 de ani din totalul audiențelor naționale ale televiziunilor de știri au fost:  România TV – 2%, TVR 1 – 2%, Digi24 – 1,7%, Antena 3 – 1%, B1 TV – 1%, Realitatea Plus – 0,4%

Interesant este că spre deosebire de canalele de știri, cele trei mari televiziuni comerciale, PRO TV, Antena 1 și Kanal D se laudă cu un public echilibrat pe toate categoriile de vârstă.

ADVERTISEMENT

Digi24 are cea mai mare pondere din audiența sa generală (92.000 de telespectatori pe minut) cu persoane având studii superioare: 52%. De remarcat că România TV are cea mai mare cifră procentuală de persoane cu educație medie (liceu): 55,6%.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoria NEWS
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Abonează-te acum la Taifasuri și poți câștiga premii de vis!
  • Nr. 866. 32 pagini. Doar 5 lei!
A apărut noua revistă Taifasuri