News

Anunț de ULTIMA ORĂ pentru clienții RCS RDS, Orange, Vodafone și Telekom! Toți sunt afectați de decizie

24.05.2019 | 09:29
ANCOM a lansat joi, 23 mai, o aplicație prin care românii vor accesa mai ușor serviciul de urgență 112 Sursa foto: ancom.org.ro

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a făcut un anunț de ULTIMA ORĂ pentru clienții mai multor rețele de comunicații printre care se numără: RCS RDS, Vodafone, Telekom și Orange. Aceasta a transmis că, în cursul zilei de joi, a lansat o aplicație pentru telefoane mobile, „Apel 112”.

Clienții mai multor rețele de comunicații sunt afectați de decizia ANCOM

ANCOM a lansat în cursul zilei de 23 mai, joi, o aplicație pentru telefoanele mobile „Apel 112”. Așadar aplicația, ”Apel 112” va permite transmiterea localizării apelanților în momentul în care apelul la serviciul de urgență 112 se va efectua din rețeaua proprie de telefonie mobilă. Aplicația este gratuită și poate fi descărcată din Google Play și App Store.

Utilizatorii acestei aplicații trebuie să aibă serviciile de date activate (acces internet) și implicit, funcția de localizare a telefonului mobil să fie activată. În cazul în care numărul de telefon pe care îl dețineți nu are acoperire în aria în care vă aflați, dacă nu aparține unui operator mobil din România sau dacă telefonul este în roaming, atunci aplicația nu va transmite localizarea, chiar aplicația este instalată și activă.

”În aceste situaţii, utilizatorii aplicaţiei care apelează numărul de urgenţă 112 pot transmite verbal coordonatele geografice de localizare care pot fi vizualizate când este accesată aplicaţia Apel 112”, arată un comunicat al ANCOM.

Utilizatorii aplicației trebuie să aibă Internet și să se afle în aria de acoperire a rețelei
Clienții mai multor rețele de comunicații din România vor putea să folosească aplicația ,,Apel 112” dacă sunt conectați la Internet
Sursa foto: iDevice.ro

Cum funcționează aplicația ,,Apel 112”

Aplicația ,,Apel 112” este compatibilă cu telefoanele mobile care folosesc sistem operare Android sau iOS. Pentru a folosi această aplicație, utilizatorii trebuie să aibă datele mobile pornite, Internetul.

ANCOM s-a gândit și la persoanele care au deficiențe de auz și/sau vorbire și pentru aceștia au realizat serviciul SMS 113. ”Persoanele cu deficienţe de auz şi/sau vorbire au la dispoziţie serviciul SMS 113 pentru a anunţa situaţiile de urgenţă prin SMS. Funcţionarea Serviciului 113 este posibilă doar după înregistrarea beneficiarilor cu dizabilităţi de auz şi/sau de vorbire în baza de date a SNUAU şi a numărului de telefon mobil pe care îl folosesc pentru anunţarea urgenţelor către operatorii Sistemului 112.”, mai arată comunicatul ANCOM.