Românii care au contract cu Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din țară, au primit o veste de ultim moment în legătură cu facturile pe luna februarie.
În prezent, Hidroelectrica are aproape 600.000 de clienți, casnici și non-casnici (locuri de consum). De-a lungul anului 2024, numărul de clienți a crescut cu 8% față de anul anterior, potrivit datelor oficiale.
Românii abonați la compania de stat au întâmpinat de-a lungul ultimilor ani mari probleme cu furnizarea facturilor. Între timp, problema pare că s-a remediat, iar facturile nu mai au întârzieri comparabile cu anii trecuți.
Marți, 18 martie, furnizorul de energie electrică a venit cu un anunț important privind facturile pe luna februarie a acestui an. Astfel, cetățenii abonați trebuie să știe când urmează să le achite.
Cei care au contract la Hidroelectrica trebuie să știe că a început emiterea facturilor pentru luna februarie. ”Hidroelectrica a început să emită facturile pentru luna februarie 2025. Momentan pare că a început cu prosumatorii, dar cel mai probabil că zilele acestea va începe emiterea facturilor și pentru clienții non-prosumatori”, se arată într-un anunț distribuit pe Facebook, transmite RTV.
Românii care au contract cu această companie de stat trebuie să știe că, pentru calcularea corectă a facturii la energie, trebuie să comunice indexul furnizorului. Numai așa, oamenii plătesc exact cât au consumat, fără să se trezească cu sume enorme de plată.
În cazul în care un consumator nu comunică exact indexul, furnizorul nu are încotro și face o aproximare. Prin urmare, cetățeanul poate plăti mai mult, până sunt făcute verificările pe teren.
În mod normal, indexul Hidroelectrica se comunică între 24-28 ale lunii, cu 2 excepții – luna februarie, atunci când indexul se comunică între 22-26 ale lunii și luna decembrie, atunci când indexul se comunică între zilele de 20-26.
Indexul trebuie trimis doar de către cei care nu au contor inteligent. Astfel, dacă aveți contor vechi cu disc / aveți contor digital non-inteligent (adică non-smart) sau un contor inteligent (dar nu există infrastructura pentru a vă fi citit contorul de la distanță/nu este activată funcția de a se citi de la distanță) trebuie să trimiteți indexul lună de lună, se arată într-o postare pe Facebook a companiei.