News

Anunț important pentru șoferi. Ce se întâmplă cu radarele mobile

Autoritățile au oferit vineri un anunț important pentru șoferii din România despre radarele mobile.
13.08.2021 | 22:09
Anunt important pentru soferi Ce se intampla cu radarele mobile
Anunț important pentru șoferi. Ce se întâmplă cu radarele mobile foto: pixabay
ADVERTISEMENT

O lege din 2018 ar fi putut să modifice condițiile în care Poliția Română poate utiliza radarele, dar aceasta a fost declarată neconstituțională de CCR.

La sfârșitul anului trecut, Ministerul de Interne a demarat un program prin care dorește să achiziționeze mai multe echipamente radar precum și de depistare a consumului de droguri.

ADVERTISEMENT

Vești importante pentru șoferii din România. Ce se întâmplă cu radarele mobile

Autoritățile din România vor să reactiveze radarele mobile, iar pentru asta, Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a cerut constituirea unui grup de lucru la Ministerul Afacerilor Interne, notează Antena 3.

Accidentele rutiere soldate cu decese sunt în continuă creștere, numărul acestora atingând 932 în 2021, față de 812 în 2020, arată datele Poliției Rutiere. Cea mai frecventă cauză a acestora a fost neadaptarea vitezei la drum.

ADVERTISEMENT

Pe șoselele din România există sute de radare mobile, însă, ar putea să fie repuse în funcțiune doar 20 dintre acestea, cele de pe autostrăzile care au fost construite după anul 2010, aparținând de Compania Națională de Drumuri și fiind nefuncționale în prezent.

Cu toate acestea, există o problemă: acestea nu sunt omologate și nu au capacitatea de a detecta viteza medie, un aspect foarte important. În prezent, MAI și CNAIR nu au dorit să anunțe un termen concret pentru finalizarea acestei proceduri, neștiind când vor putea redeveni radarele fixe active.

ADVERTISEMENT

România, regina accidentelor rutiere

În România avem doar câteva porțiuni de drum pe care șoferii pot circula în regim de mare viteză. A2 a fost prima autostradă, iar apoi au urmat alte sectoare din A0, A1, A3, A4, A6, A10, A11, dar pe multe dintre acestea încă se lucrează.

Multe dintre aceste porțiuni de autostradă au devenit adevărate locuri ale groazei dacă ne raportăm la numărul de decese înregistrare.

ADVERTISEMENT

România are 34.8 decese la fiecare 1000 km parcurși, fiind depășită într-un clasament doar de Bulgaria, Belgia și Italia. Pentru comparație, vecinii noștri au nu mai puțin de 83. 1 decese la fiecare 1000 de kilometri parcurși.

La fiecare 24 de ore, în țara noastră, cinci oameni mor în accidente rutiere. Cinci persoane care nu vor mai ajunge niciodată la destinație, cinci oameni care nu se vor mai duce acasă și care lasă în urma acestora adevărate tragedii.

ADVERTISEMENT