Ryanair, operatorul aerian low-cost care efectuează mai multe curse în și dinspre România, face un anunț extrem de important în legătură cu biletele de îmbarcare. Ce măsură urmează să fie implementată începând cu luna noiembrie 2025.
Mai multe companii din sectorul aerian au anunțat planuri prin care vor să renunțe la folosirea hârtiei în diferitele procese pe care le realizează. Printre acestea se numără și operatorul low-cost Ryanair.
Joi, 6 martie, Ryanair a anunțat oficial că va implementa utilizarea biletelor de îmbarcare 100% digitale din 3 noiembrie 2025. Mai exact, din toamnă, pasagerii Ryanair nu vor mai putea tipări un bilet de îmbarcare fizic pe hârtie.
Toți călătorii vor utiliza o carte de îmbarcare digitală pe aplicația ”myRyanair” pentru a se înregistra și a se îmbarca în avion. La ora actuală, circa 80% din cei 200 de milioane de pasageri ai Ryanair utilizează bilete de îmbarcare digitale. Asta înseamnă că tranziția către un sistem complet electronic va fi una mult mai lejeră.
Eliminarea biletelor fizice vine și cu avantaje. Compania irlandeză subliniază că eliminarea biletelor de hârtie va duce la un proces de check-in mai rapid, mai ieftin și mai ecologic. Nu va mai fi nevoie de documente tipărite.
Trecerea la biletele digitale va însemna automat eliminarea multor taxe de check-in la aeroporturi. Toți pasagerii vor fi obligați să facă check-in prin aplicație, ceea ce va duce la o reducere semnificativă a taxelor de servicii pentru clienți. Avantaje sunt și pentru Ryanair. Compania va economisi aproximativ 300 de tone de hârtie pe an.
Într-o declarație pentru Independent, directorul de marketing al Ryanair, Dara Brady, a punctat că această schimbare va îmbunătăți experiența de călătorie a pasagerilor. Pe viitor, pasagerii vor primi actualizări în timp real direct pe telefoanele lor și opțiuni alternative de zbor în caz de perturbări.
”Această trecere la cărți de îmbarcare 100% fără hârtie, din noiembrie 2025, ne va permite să oferim clienților o experiență de călătorie îmbunătățită, simplificată prin intermediul aplicației myRyanair, în timpul programului nostru de iarnă mai puțin aglomerat.
Aceasta va fi deosebit de utilă pasagerilor în timpul întreruperilor, deoarece va facilita actualizări în timp real de la centrul nostru de operațiuni direct pe telefoanele pasagerilor și le va oferi, de asemenea, opțiuni de zbor alternative, transferuri sau opțiuni de cazare la hotel, dacă este necesar”, spune Brady.