Revolut a devenit extrem de popular la nivel global, dar și în România. Nu numai persoanele fizice optează pentru un cont de Revolut, ci și unele companii din țară. Ce trebuie să știe administratorii.
Serviciile Revolut sunt folosite în România de persoanele fizice, dar și de companii. Este convenabil dacă stăm să ne gândim cât de repede se face un transfer de bani. Totuși, există niște lucruri pe care trebuie să le avem în vedere.
Experții financiari spun că firmele neînregistrate în scopuri de TVA care folosesc cardurile Revolut primesc, în general, facturi de la societatea Revolut din Lituania, ceea ce reprezintă comisioane pentru intermedierea plăților, potrivit capital.ro.
Serviciile de natură financiar-bancară sunt reglementate de Codul fiscal la art. 292 alin. (2) lit. a) pct. 3, fiind scutite de TVA. Așadar, firmele nu trebuie să plătească TVA pentru astfel de servicii.
„Considerăm că serviciile realizate de societatea Revolut sunt servicii de natură financiar bancară ținând cont că acestea sunt domiciliate/utilizate prin intermediul Libra Bank”, a explicat Adrian Bența în revista Prietenii Fiscalității, conform sursei mențioante.
În același timp, Bența a menționat faptul că, din perspectiva fiscală, comisioanele plătite unei entități nerezidente, ca Revolut, intră în sfera impozitului datorat de nerezidenți în România.
Conform art. 223 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal, aceste venituri sunt supuse unui impozit de 16%, care trebuie reținut la sursă și achitat la bugetul de stat până pe 25 ale lunii următoare plății, scrie în sursa citată.
„Acest lucru conduce la obligația reținerii impozitului cu procentul de 16% la momentul plății facturii cu plata la bugetul de stat până în data de 25 a lunii următoare.
Impozitul se declară prin declarația Formular 100 depusă tot până la data de 25 a lunii următoare, iar în anul următor, până în ultima zi din luna februarie, se va depune declarația informativă cu venitul și impozitul aferent nerezidenților, Formular 207”, a mai spus Adrian Bența.
Declararea impozitului menționat anterior se realizează prin Formularul 100. Până la sfârșitul lunii februarie a anului următor, societățile trebuie să depună Formularul 207, care include venitul și impozitul aferent nerezidenților.
În cazul în care factura este încasată automat de Revolut, iar stopajul la sursă nu poate fi aplicat, impozitul devine responsabilitatea companiei românești, conform sursei.