Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunțat în cursul acestei zile că funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a fost reluată după 36 de zile de când cardul de sănătate nu mai funcționează.
Luni, 5 august s-au înregistrat 36 de zile de când cardul de sănătate eliberat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a avut probleme serioase de accesare sau nu a funcționat deloc. Această avarie a sistemului PIAS a fost cea mai gravă de când cardul de sănătate a fost introdus. Furnizorii de servicii medicale au operat în această perioadă numai în modul “offline”. CNAS a anunțat astăzi că pacienții pot folosi cardul de sănătate fiind din nou funcțional.
„Astfel, conform reglementărilor legale, furnizorii de servicii medicale vor raporta online, în termen de 3 zile lucrătoare de la prestarea serviciului. Serviciile medicale vor fi semnate cu cardul, renunțându-se astfel la dispozițiile speciale utilizate pe perioada în care PIAS a fost indisponibilă online”, precizează CNAS într-un comunicat, potrivit hotnews.ro.
„În data de 1 august 2019, mare parte a problemelor PIAS a fost remediată de echipa mixtă formată din specialiști IT din sistemul de sănătate și din partea partenerilor care au contribuit la punerea în funcțiune a sistemului informatic. Ulterior, echipa tehnică a intervenit punctual acolo unde au fost depistate probleme care au cauzat imposibilitatea raportărilor zilnice sau lunare.”, mai arată comunicatul.
La remedierea PIAS au colaborat specialiști IT atât din sistemul de sănătate, cât și din partea partenerilor. Mai multe persoane s-au oferit să remedieze gratis platforma cardului de sănătate. După ce Platforma a fost reluată ieri, sistemul cardului de sănătate a funcționat doar în prima parte a zilei. În a doua parte a zilei de luni, 5 august cardul de sănătate s-a blocat din nou.