Luna octombrie sosește cu reguli pentru circulația rutieră într-o țară foarte frecventată de șoferii români. Aici autoritățile au luat decizia ca o categorie de anvelope să fie interzisă. Cei care nu vor respecta măsura riscă amendă.
Având în vedere faptul că riscați să fiți sancționați cu o amendă usturătoare trebuie să luați aminte de noua solicitare din această țară, parte din UE. Anvelopele care nu mai sunt acceptate la nivel național nu mai sunt vândute de ceva timp, dar încă sunt utilizate de către diferiți conducători auto.
În Germania nu mai sunt permise, de la 1 octombrie 2024, anvelopele marcate cu M+S (noroi și zăpadă). Dacă se ivește un drum de iarnă se acceptă doar anvelopele de iarnă și cele ”all-season”, care au simbolul ”Alpin” (un munte cu fulg de zăpadă).
Doar până pe 30 septembrie 2024 au mai avut șoferii din Germania permisiunea de a folosi anvelopele cu M+S, fabricate înainte de 31 decembrie 2017. Cei care nu se vor conforma noilor reglementări pot primi o amendă de cel puțin 60 de euro, adică aproape 300 de lei românești.
Dacă veți avea ghinionul să fiți implicați într-un accident auto cu anvelopele necorespunzătoare în mod cert sancțiunea va fi mai aspră. Drept urmare, nu vă asumați un compromis. De altfel, aflați că există unele excepții pentru anumite vehicule.
Concret, în noua măsură nu sunt luate în calcul și autovehicule precum: motocicletele, mașinile comerciale agricole, mașinile comerciale forestiere, vehiculele speciale ca ascensoarele motorizate pentru spitale, așa cum informează Merkur.de
Totodată, aflați și că în Germania nu există o reglementare generală pentru roți, ci o cerință în funcție de starea vremii. Așadar, în condiții de gheață, de exemplu, sau de zăpadă/noroi circulația este permisă doar cu anvelope de iarnă, potrivit ADAC.
Cu toate că există o regulă generală, denumită ”de la O la O” (octombrie până la Paște), nu are caracter juridic. Tot în Germania legea nu presupune o adâncime minimă a benzii de rulare, de 1, 6 mm, ci se recomandă o adâncime de până la 4 mm.
ADAC sugerează conducătorilor auto să înlocuiască anvelopele de iarnă la fiecare șase ani. De ce acest interval? Fiindcă după o asemenea perioadă cauciucul capătă un aspect rigid din cauza căruia se reduce aderența la valori termice scăzute.