News

Apar 12 stații noi de metrou. Unele dintre ele nu sunt în București și vor costa 1.900.000.000 lei

Apar noi 12 stații la metroul bucureștean. Pentru prima dată metroul va trece și în Ilfov, iar investiția totală va depăși 1,9 miliarde de lei.
19.04.2025 | 23:30
Apar 12 statii noi de metrou Unele dintre ele nu sunt in Bucuresti si vor costa 1900000000 lei
Apar 12 stații noi de metrou. Unele dintre ele nu sunt în București și vor costa 1.900.000.000 lei. Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Cel care a făcut anunțul acestui proiect este secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu. Acesta a transmis că a ost deja semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de arhitectură, cale de rulare și instalații electromecanice și de curenți slabi.

Apar 12 stații noi de metrou în București

Pe românește, finisaje, șine și instalații, care vor aparține întregului traseu al magistralei de metrou M6: 1 Mai – Otopeni. Magistrala nouă va avea 12 stații și, premieră, metroul va trece prin Ilfov. Asocierea dintre SOMET SA, SALCEF SPA, THEDA MAR DESIGN SRL, TIAB SA, UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT SA și ALIMATE SA va fi responsabilă de acest proiect.

ADVERTISEMENT

Valoarea inițială a proiectului e de 1,9 miliarde de lei cu TVA inclus. Banii vor fi asigurați din bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în timp ce proiectul are o durată de execuție de 44 de luni, dintre care primele 9 luni vor reprezenta etapa de proiectare.

”M6 este prima magistrală care traversează granița Capitalei în județul Ilfov, este împărțită în 2 secțiuni, cu un traseu total de 14,2 km și va cuprinde 12 stații, având ca punct comun stația Tokyo, care permite astfel abordarea în paralel a săpării tunelului, din două direcții cu utilajele TBM și, ulterior, contractarea unitară a lucrărilor de semnalizăre și de achiziții material rulant”, se arată în mesajul secretarului de stat.

ADVERTISEMENT

Așa cum era deja menționat, magistrala va avea 12 stații de metrou nou, fiind vorba despre secțiunea 1 (1 Mai – Tokyo – zona comercială Băneasa) cu o lungime de 6,6 kilometri și 6 stații noi. Aceste stații noi sunt Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo. Desigur, pe lângă deja existenta stație 1 Mai.

A doua secțiune, cea dintre Tokyo (zona comercială Băneasa) și Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 kilometri și va cuprinde alte 6 stații. Este vorba despre stațiile Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni.

ADVERTISEMENT

Sorin Grindeanu, optimist că proiectul va fi finalizat la timp

Ministrul transporturilor Sorin Grindeanu anunța în urmă cu mai multe luni că este optimist că lucrările vor fi efectuate la timp. „Vorbim de două tronsoane – unul de la Piaţa 1 Mai până la Mall Băneasa şi al doilea de la Mall Băneasa până la aeroportul Otopeni. S-a început bine pe prima secţiune.

ADVERTISEMENT

S-a ajuns undeva la 15-16%, lucrările începând în urmă cu câteva săptămâni. Sunt monitorizaţi foarte bine. Se va intra pe fază de execuţie săptămânile viitoare şi pe al doilea tronson, pentru că s-a obţinut autorizaţia de construire, adică de la mall la aeroport. Se va intra cu acele TMB-uri, se intră dinspre mall spre 1 Mai, aşa e sensul. Cu cât se duce încolo se termină restricţiile. Îi văd lucrând, inclusiv noaptea. Există obligaţia de a asigura un progres lunar prin contract, ceea ce până acum s-a întâmplat”, a explicat ministrul.

Tags: