Liceenii din România se vor putea bucura de o nouă materie începând cu anul școlar 2025 – 2026. Aceasta se va numi „Dezvoltarea jocurilor video” și a fost publicată recent în Monitorul Oficial.
Apare materia „Dezvoltarea jocurilor video” pentru elevii de liceu. Aceștia vor avea ocazia să studieze toate etapele necesare în crearea unui joc. Părinții, însă, sunt indignați și cred că o astfel de materie va accentua dependența de calculator.
„Este probabil ca jocurile video să aibă atât aspecte pozitive, în ceea ce privește atenția, abilitățile vizuale și motorii, cât și aspecte negative, având un risc de a crea dependență, și prin urmare, este esențial să acceptăm această complexitate”, spune cercetătorul Marc Palaus, potrivit news18.ro.
Introducerea acestei materii a fost aprobată prin Ordinul nr 7.233/2024. În acest fel, elevii vor putea învăța termeni de specialitate din sectorul digital și vor descoperi, pas cu pas, etapele necesare pentru crearea unui joc video.
„Disciplina are în vedere inițierea elevilor în toate etapele de dezvoltare a jocurilor, de la proiectare până la publicare, utilizând limbajul de specialitate. Ea permite implicarea elevilor în activități similare cu ale profesioniștilor din domeniu, realizate pe grupe, elevii asumându-și rolurile specifice dintr-o echipă de dezvoltare a unui joc și conștientizând valoarea muncii în echipă”, se arată în Ordinul nr. 7.233/2024.
Noua disciplină va fi pusă la dispoziția tuturor elevilor din toate specializările și profilele liceale. De asemenea, orele se vor desfășura în laboratoarele de informatică echipate corespunzător.
Elevii vor începe cu prima lecție în care se va face o introducere în teoria jocurilor. Vor afla mai multe informații generale despre evoluția platformelor specifice și a jocurilor, plus alte concepte de bază.
Urmează faza de proiectare a jocului, game design, în care învață despre stabilirea tehnologiilor necesare implementării unui joc, realizarea scenariului, caracterelor și multe altele.
Liceeni vor studia și instrumentele digitale pentru dezvoltarea jocurilor. Profesorii le vor prezenta mai multe tipuri de aplicații utilizate în acest sens, necesare prelucrării imaginilor.
Mai departe, programa arată că va conține și „elemente de bază ale programării orientate pe obiecte și pe evenimente”, apoi se trece la capitolul „Grafică și secvențe audio pentru o aplicație de tip joc video”.
Potrivit Ordinului nr 7.233/2024, programa conține și un capitol numit „Aplicație de tip joc video”, după care elevii vor învăța despre testare, depanare și optimizarea aplicației.
În final, profesorii le vor explica, în ultimul capitol, caracteristici de bază ale distribuirii unei aplicații de tip joc video și exemple de platforme de distribuire, dar și caracteristici de bază ale publicării unei aplicații.