News

Aqua Carpatica, succes răsunător în procesul “Sticlei pătrate”! A doua mare lovitură după parteneriatul strategic cu PepsiCo

După 7 ani de proces, ICCJ a dat sentința definitivă. Fondatorul Jean Valvis: „Brandul Aqua va dispărea când vor...dispărea Carpații"
07.10.2022 | 13:07
Aqua Carpatica succes rasunator in procesul Sticlei patrate A doua mare lovitura dupa parteneriatul strategic cu PepsiCo
Aqua Carpatica a câștigat fără drept de apel procesul Sticlei pătrate! Sursa foto - marketingfocus.ro
ADVERTISEMENT

AQUA Carpatica, victorie de răsunet în procesul „Sticlei Pătrate”, așa cum a fost denumit întregul litigiu în care compania a avut câștig de cauză fără drept de apel. S-a ajuns până la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în condițiile în care dosarul a avut parte de un traseu lung și obositor. Acesta s-a plimbat prin mai multe instanțe din țară și chiar din Europa.

AQUA Carpatica, hotărâre definitivă în privința „Sticlei Pătrate”

Vorbim despre un proces care s-a întins pe o perioadă de șapte ani de zile, un litigiu în care AQUA Carpatica a fost împinsă de o firmă care practic nici măcar nu exista pe piață. Cu toate acestea, dosarul a înaintat de la o instanța la cealaltă, locuri unde s-a încercat discreditarea continuă a brandului gândit de grecul Jean Valvis.

ADVERTISEMENT

Totul s-a încheiat pe 5 octombrie 2022 atunci când ICCJ a pronunțat hotărârea definitivă, prin care a fost respinsă acţiunea în anulare a mărcilor formulată de pretinsul competitor.

Concret, judecătorii au explicat tuturor că nu există niciun risc de confuzie între sticla pătrată AQUA Carpatica şi alte branduri. Mai mult decât atât, toate mărcile AQUA Carpatica sunt valabil înregistrate şi oferă protecţie pentru întreg teritoriul Uniunii Europene.

ADVERTISEMENT

Ce a însemnat, de fapt, procesul „Sticlei Pătrate”

Vă reamintim că Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie oferise deja o primă mare victorie celor de la AQUA Carpatica după ce a decis că desenul sticlei competitoare nu constituie o operă în sensul legii.

De altfel, cei care au inițiat întregul scandal au solicitat ca sticla pe care ei o concepuseră să beneficieze de protecţia conferită de legislaţia în materia dreptului de autor, lucru imposibil potrivit normelor și legilor mondiale. În același timp, mai trebuie spus că ideea de sticlă pătrată nu poate reprezenta un obiect de proprietate intelectuală trecut pe nume personal.

ADVERTISEMENT

Culmea, acest arhetip de sticlă, pătrată – poligonală nu reprezintă nici măcar o noutate în domeniu. Aceasta a fost înregistrată, atenție, încă din 1866 în Statele Unite.

Interesant este că de partea AQUA Carpatica se afla și Autoritatea Europeană competentă în domeniul proprietăţii intelectuale. Mai exact, cei de la EUIPO – European Union Intellectual Property Office, adică asociația care este familiarizată cu numeroase sticle pătrate – poligonale şi cu rolul funcţional al acestei forme, au transmis că există o distinctivitate clară între cele două mărci.

ADVERTISEMENT

De remarcat că AQUA Carpatica a fost reprezentată în acest litigiu de echipa de avocați STOICA & Asociații. Fondată încă din 1995, aceasta are o recunoaștere națională şi internațională în lumea dreptului şi a mediului de afaceri, recunoaștere pe care a câștigat-o prin întreaga activitate de asistență juridică şi de reprezentare desfășurată până în prezent.

Avocații au preluat cazul după soluționarea cauzei de către prima instanță, care admisese acțiunea și dispusese anularea mărcilor. În acel moment, clienții erau puși în fața situației de a schimba complet ambalajele folosite, după ani de zile de muncă dedicată promovării acestora.

Argumentele noastre scrise au fost completate cu pledoariile orale și în discuțiile specifice, pe care le-am purtat cu judecătorii în ședința publică din fața Tribunalului Uniunii Europene, în care am avut onoarea și plăcerea să apăr interesele clienților mei.

În toate cele patru faze, atât Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală, cât și ambele instanțe ale Uniunii Europene au decis că nu există niciun fel de risc de confuzie, iar mărcile europene ale clienților, identice celor care au făcut obiectul litigiului intern, au fost admise la înregistrare pentru întreg teritoriul Uniunii Europene”, a precizat Dragoș Bogdan.

Comunicat de Presa – Aqua Carpatica – Stoica _final by Fanatik.ro on Scribd

Ce mesaj a transmis fondatorul AQUA Carpatica la finalul procesului

Jean Valvis, fondatorul si preşedinte AQUA Carpatica nu a stat o clipă pe gânduri și a explicat că justiția nu a făcut altceva decât să dea dreptate unei companii târâtă într-un scandal nemeritat.

„În 2016, când mulţi au afirmat că AQUA Carpatica «dispare», am asigurat consumatori că brandul dispare numai când Carpaţii vor «dispărea». Acum şi Justiţia din România şi pieţele internaţionale ne dau dreptate!”, a ținut să precizeze fostul investitor al Rapidului.

De asemenea, Jean Valvis a ținut să scoată în evidență și parteneriatul pe care compania sa l-a realizat anul trecut cu un brand uriaș de pe piața mondială.

Această reuşită extrem de importantă pentru noi ne întăreşte încrederea în justiţie şi ne consolidează forţa de extindere internaţională, AQUA Carpatica fiind deja prezentă în multe pieţe mondiale: Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Polonia, Grecia, Emiratele Arabe, Qatar, Arabia Saudita, Israel, Japonia, Taiwan, Germania, Spania, Cipru, Elveţia, Moldova.

Această validare vine coroborată cu un alt succes de răsunet înregistrat anul acesta, parteneriatul strategic dintre AQUA Carpatica şi compania PepsiCo.

Mulţumim pe această cale, partenerilor noştri, Stoica & Asociaţii, pentru tot sprijinul extraordinar acordat, pentru consecvenţă, dar mai ales pentru profesionalismul dovedit”, a mai punctat Jean Valvis.

Comunicat de Presa AQUA Sti… by Fanatik.ro

Cum a apărut pe piață AQUA Carpatica

Creatorul mărcilor Dorna și LaDorna, fost investitor al clubului de fotbal Rapid, pe vremea când acesta aparținea miliardarului George Copos, grecul Jean Vlavis a fondat compania SC Carpathian Springs la începutul anilor 2000. S-a bazat din plin pe experiența unei echipe care a bifat un succes teribil cu apa minerală Dorna.

Ne întoarcem însă mult în timp și observăm că geneza apei minerale naturale AQUA Carpatica începe acum milioane de ani. Adâncurile munților vulcanici aveau să propună o rețetă perfectă, în timp ce Țara Dornelor, locul de unde izvorăște AQUA Carpatica a definit și ea întreaga poveste.

Încet, dar sigur, AQUA Carpatica și-a crescut exponențial popularitatea și cota de piață. De altfel, aceasta a devenit un nume important pe piața apelor minerale atât la nivel național, cât și la nivel internațional.

Care este secretul apei AQUA Carpatica

Studii îndelungate au scos la iveală faptul că apa AQUA Carpatica minerală naturală sau natural carbogazoasă reprezintă o rețetă stabilă, bogată în minerale, dar, în același timp, perfectă pentru diete scăzute în sodiu. Mai mult decât atât, analizele au arătat că nu există nitrați detectabili.

Concret, discutăm despre o apă minerală naturală, natural carbogazoasă, hidrogencarbonatată, magneziană și calcică, puternic mineralizată și lipsită de indicatori fizico-chimici și microbiologici de impurificare.

De asemenea, AQUA Carpatica minerală naturală plată are un conținut scăzut de minerale. Aceasta este săracă în sodiu și este o apă recomandată de Societatea Română de Pediatrie pentru prepararea hranei bebelușilor.

Parteneriat de răsunet cu PepsiCo

În urmă cu doar două luni de zile, compania Aqua Carpatica a anunțat încheierea unui parteneriat strategic alături de corporația americană PepsiCo. Nimic nu a rămas la întâmplare și viziunea comună a pus totul în mișcare. Cele două companii vor acum să construiască un brand internațional premium, unul pe care atât clienții autohtoni cât și cei din străinătate să-l caute.

De remarcat că PepsiCo va deține 20% din acțiunile Carpathian Springs s.a., companie sub egida căreia se află brandul premium de apă mineral Aqua Carpatica. În același timp, corporația americană își păstrează și dreptul de distribuție exclusivă pe canalele din România, Polonia și din alte țări.

ADVERTISEMENT
Tags: