Deşi nici măcar nu s-a reluat fotbalul pentru încheierea sezonului 2019-2020, marile cluburi se pregătesc deja pentru anul viitor. Fiecare dintre granzi şi-a conturat echipamentul de joc, iar pozele neoficiale au „scăpat“ pe internet.
Deşi variantele pentru „acasă“ păstrează, în mare, designul obişnuit, apar propuneri inedite pentru echipamentele de deplasare sau pentru cel de-al treilea rând de tricouri.
„Diavolii“ rămân unul dintre cele mai mari cluburi ale planetei, iar poze cu potenţialul echipament apar tot timpul. Nu de fiecare dată se confirmă, dar au fost numeroase cazuri în care variantele apărute pe net au fost cele reale. Pentru „acasă“ circulă două modele, în timp ce pentru deplasare se pare că se va reveni la culoarea gri, abandonată ca fiind ghinionistă după o înfrângere cu Southampton. Cel mai ciudat este modelul zebră.
Tunarii păstrează tricoul roşu cu mâneci albe, dar se schimbă logo-ul Emirates. Sub numele sponsorului apare acum sloganul „Fly better“ (n.r. – Zboară mai bine). Echipamentul de deplasare al lui Arsenal însă pare desprins dintr-un film horror, cu dâre sângerii pe fundal alb.
Una dintre variantele prezentate pentru Chelsea surprinde total. Ar fi cel de-al treilea echipament, dar culoarea roşie cu dungi albastre în partea de sus pare mai potrivită pentru Crystal Palace decât pentru trupa lui Abramovich.
Tricoul de pe teren propriu al celor de la Spurs a suferit mai multe modificări. Albul predominant este acum acoperit cu motive geometrice de gri deschis pe toată suprafaţa, iar pe laterale şi la baza gâtului, pe lângă albastrul închis, şi-a făcut loc şi galben de deplasare din trecut. Ciudate sunt mânecile în două culori.
Viitoarea campioană din Premier League îşi schimbă sponsorul tehnic, Nike venind în locul lui New Balance. Deşi tricoul roşu se schimbă foarte puţin, cu inserţii alb-verzi la gât şi mâneci, cel de deplasare va crea un şoc. Dacă fanii vor fi încântaţi sau nu rămâne de văzut.
Clubul lui Guardiola duce nebunia la un alt nivel. Tricoul de deplasare a adunat destule critici, dar cel de-al treilea echipament al lui Manchester Citypare o eşarfă de inspiraţie turcească. Cel mai vocal contestatar a fost cunoscutul solist de la Oasis care a spus că designerii acestuia trebuie trimişi la Wuhan.
Catalanii au ales o variantă naţionalistă cu steagul regiunii integrat în modelul tricoului de „acasă“. Pentru deplasare se foloseşte unul de culoare roz, dar cel care şochează este cel de-al treilea. Un model imposibil ales de Barcelona, care va ameţi adversarii mai ceva decât jocul lui Messi şi compania.
Într-o coincidenţă ciudată, marii rivali ai catalanilor, Real Madrid, s-au oprit şi ei la roz. Apare pe mâneci, pe laterale şi la ceafă, în combinaţie cu negru, pe tricoul alb tradiţional. În deplasare vor juca în roz, cu inserţii alb-negre pe umeri şi mâneci, iar al treilea rând de echipament este negru cu detalii… aţi ghicit… roz.
Gigantul italian a păstrat ideea de dungi alb-negre verticale, dar de această dată ele au fost stilizate. Emblema clubului Juventus şi a sponsorului tehnic sunt aurii, iar sponsporul principal e auriu cu chenar negru. Dar Adidas a dat frâu liber imaginaţiei cu cel de-al treilea rând de tricouri. Sunt porocalii cu pete neregulate de culoare neagră. O frenezie de culori care nu va fi uşor te trecut cu vederea.
Va fi interesant de văzut ce succes vor avea aceste echipamente şi câţi suporteri se vor înghesui să le cumpere. Vânzările de tricouri sunt una dintre sursele consistente de venituri ale granzilor europeni, iar volumul lor depinde şi de design, nu doar de succesul de pe teren al favoriţilor.