Un asteroid de mari dimensiuni va trece la 1 septembrie aproape de Pământ

Ionuţ Cataramă
în Hotnews
24/08/2017, 17:07
Un asteroid de mari dimensiuni va trece la 1 septembrie aproape de Pământ

Asteroidul Florence, care va trece la distanţă relativ mică de Pământ la 1 septembrie, este cel mai mare astfel de obiect spaţial rătăcitor care se apropie de Terra de la începutul observaţiilor făcute de NASA cu privire la asteroizii din vecinătatea planetei noastre, cu orbite potenţial periculoase, conform unui material publicat miercuri de SPACE.com.

Florence are un diametru de 4,4 kilometri şi va trece la 7 milioane de kilometri distanţă de planeta noastră, adică de 18 ori distanţa de la Pământ la Lună — o distanţă sigură, dar, în termeni astronomici, suficient de aproape pentru a atrage un semnal de alarmă cu privire la astfel de roci cosmice şi ce ar însemna o eventuală ciocnire pentru civilizaţia umană.

Asteroidul Florence. Cel mai mare asteroid care a trecut pe lângă Terra

“Deşi mulţi asteroizi identificaţi au trecut mai aproape de Pământ decât o va face Florence la 1 septembrie, toţi aceştia erau mult mai mici”, a comentat Paul Chodas, managerul Centrului NASA pentru Studiul asteroizilor din apropierea Terrei (Center for Near-Earth Object Studies — CNEOS). În timp ce asteroidul Florence va trece pe lângă Pământ, astronomii vor profita de ocazie pentru a obţine imagini radar ale obiectului cosmic şi pentru a afla mai multe despre dimensiunile sale exacte şi caracteristicile de la suprafaţă.

Asteroidul a primit acest nume după Florence Nightingale (1820 — 1910), cea care este considerată fondatoarea serviciului modern de asistente medicale. Astronomii amatori vor putea urmări acest asteroid cu telescoape de mici dimensiuni încă de la sfârşitul lunii august, când Florence va începe să strălucească pe cerul nopţii în direcţia constelaţiei Piscis Austrinus (Peştele Austral).

Închide ×