Astronomii au găsit o posibilă Terra 2. Ce se știe despre planeta care ar fi similară cu Pământul

Astronomii au descoperit o nouă planetă, care ar fi similară cu Terra. Ce au aflat despre condițiile de supraviețuire. Sunt la fel ca pe Pământ?
08.02.2023 | 07:37
Astronomii au gasit o posibila Terra 2 Ce se stie despre planeta care ar fi similara cu Pamantul
Prin ce se aseamănă noua planetă cu Pământul. Sursa foto: MPIA

O nouă descoperire, în spațiul cosmic, a astronomilor. Au dat peste o planetă, care ar avea condiții similare cu cele de pe Pământ și aflată la o distanță de 31 de ani lumină față de acesta.

Astronomii au descoperit o exoplanetă, unde am putea supraviețui ca pe Terra

O cercetare publicată în Astronomy & Astrophysic arată că posibil ”noua Terra” și care ar fi, de fapt, o exoplanetă, orbitează în jurul altei stele, decât Soarele.

Experții de la Institutul Max Planck pentru Astronomie (MPIA) din Germania i-au dat denumirea de ”Wolf 1069 b”. Ei au observat și că steaua în jurul căreia orbitează i-ar face posibilă prezența apei.

Datele obținute până în momentul de față lasă de înțeles și faptul că exoplaneta este compusă din atmosferă, câmp magnetic și un fus orar, format din zi și noapte. Totodată, ”Wolf 1069 b” ar fi de 15 ori mai aproape de steaua sa, spre deosebire de Terra.

”Când am analizat datele stelei Wolf 1069, am descoperit un semnal clar, de amplitudine mică, a ceea ce pare a fi o planetă cu masa aproximativă a Pământului.

Orbitează steaua în decurs de 15,6 zile la o distanță echivalentă cu o cincisprezecime din separația dintre Pământ și Soare”, a declarat Diana Kossakowski, liderul grupului de astronomi, autorii noii descoperiri, scrie Daily Mail.

”Simulările noastre pe computer arată că aproximativ 5% din toate sistemele planetare care evoluează în jurul stelelor cu masă mică, cum ar fi Wolf 1069, rămân cu o singură planetă detectabilă”, a transmis și astronomul Remo Burn, parte din echipa MPIA.

Zi și noapte permanente pe noua planetă din spațiul cosmic

Printre toate acestea, cercetătorii au mai constatat că exoplaneta este compusă din zi și noapte permanente, în părți diferite ale sale. Însă, o astfel de situație nu este una care să ateste în mod sigur că nu am putea supraviețui aici.

De asemenea, cum toate informațiile de până în prezent nu sunt concrete, cercetările vor mai continua. Între timp, s-a mai observat că sunt peste 5.000 de planete, în afara sistemului nostru solar.